شناسهٔ خبر: 51222855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰۰ میلیون نفر در جهان با واکسن «اسپوتنیک-وی» روسیه واکسینه شده‌اند

رئیس جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه افراد واکسینه شده با استفاده از داروی روسی "اسپوتنیک-وی" هم باید اجازه ورود به کشورهای دیگر را داشته باشند، گفت: متحد شدن تلاش‌های بین‌المللی تنها راه برای غلبه بر ویروس کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تاکنون حدود 200 میلیون نفر در سراسر جهان با استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک-وی"  علیه ویروس کرونا واکسیناسیون انجام داده‌اند. وی تأکید کرد، آن دسته از افرادی که با داروی اسپوتنیک-وی واکسن زده‌اند، نباید از حق ورود به خاک کشورهای دیگر محروم شوند.

پوتین روز یکشنبه در جریان مذاکراتی با "فرانچسکو روکی" رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر که بصورت کنفرانس ویدئویی انجام شد، با اشاره به این مسئله تأکید کرد: «اجباری کردن واکسیناسیون راه چاره نیست، مهمترین اقدام آن است که مردم متقاعد شوند که واکسینه شدن، برای سلامتی آنها ضروری است. مقامات مسئول روسی برای حل مشکل واکسیناسیون سعی می‌کنند تا به سمت اجباری کردن این اقدام نرفته، بلکه راه متقاعد کردن شهروندان را در پیش بگیرند و ما شاهد هستیم که این برخورد نتیجه لازم را داشته است.»  

رئیس جمهوری روسیه همچنین تأکید کرد که برای پیروزی بر ویروس کرونا، ضروری است تا تلاش‌های بین المللی در این زمینه متحد شود، در غیر این صورت وجود مشکل واکسیناسیون در کشوری در یک نقطه از جهان، می‌تواند باعث بروز انواع جدید ویروس کرونا شود، همانطور که هم‌اکنون گونه "اومیکرون" در کشورهای جنوب قاره آفریقا شایع شده و در حال انتقال به نقاط دیگر جهان است.  

لازم به یادآوری است که روز یکشنبه سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اعلام کرد که 9 نفر از شهروندان روسی که از جمهوری آفریقای جنوبی به این کشور بازگشته‌اند، به عفونت کووید-19 مبتلا هستند. طبق این اطلاعات، البته تمامی این افراد فوراً بستری شده و تحت نظارت پزشکان قرار دارند تا نوع ویروس آلوده کننده آنها مشخص شود. سایر شهروندان روسی که در این پرواز به زمین نشسته از آفریقای جنوبی حضور داشتند، برای مدت 14 روز قرنطینه شده‌اند تا وضعیت سلامت آنها تحت نظارت قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما