شناسهٔ خبر: 51222455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

آنر X30 رسما در تاریخ ۲۵ آذر معرفی خواهد شد

نوید عموزاده

گوشی آنر X30 به‌عنوان نسخه‌ی معمولی سری X30 در تاریخ ۲۵ آذر معرفی خواهد شد. قدرت سخت‌افزاری آن احتمالا توسط نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ موجود، یعنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ تأمین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به‌نقل از گیزموچاینا،آنر چند ماه پیش گوشی‌های هوشمند آنر X30 Max و X30i را در چین رونمایی کرد و اکنون این شرکت درحال آماده‌شدن برای معرفی مدل معمولی این سری با نام آنر X30 است.

به‌گفته‌ی این شرکت، کنفرانس معرفی محصول جدید آنر X30 در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۴۰۰) در چین برگزار خواهد شد تا این گوشی هوشمند رسما رونمایی شود.

جیانگ هیرونگ، مدیر ارشد اجرایی آنر در چین اعلام کرد که ۱۶ دسامبر همان تاریخی است که آنر 3X در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. اکنون، با گذشت هشت‌سال، بیش از ۹۰ میلیون کاربر برای سری آنر X وجود دارد.

از طرفی دیگر هنوز بیش از ۴۰ هزار کاربر Honor 3X نیز وجود دارد و حالا در هشتمین سالگرد دستگاه مذکور، این شرکت آماده است تا گوشی هوشمند آنر X30 را در بازار چین عرضه کند.

باتوجه به‌اینکه هنوز آنر به‌طور رسمی جزئیاتی درباره‌ی گوشی آینده‌اش فاش نکرده است، گزارش‌ها نشان می‌دهد که آنر X30 احتمالا جزو اولین دستگاهی محسوب خواهد شد که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام که نسخه‌ی به‌روزشده‌ی تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ موجود است، بهره خواهد برد.

تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ که با استفاده از فرایند ۶ نانومتری ساخته شده، دارای پردازنده مرکزی Kryo 660 و پردازنده گرافیکی Adreno 619 است. گفته می‌شود که تراشه‌ی مذکور، ۱۵ درصد عملکرد پردازش مرکزی (CPU) بهتر و ۳۰ درصد افزایش عملکرد پردازش گرافیکی (GPU) را ارائه می‌دهد. در بخش اتصال، از دو شبکه زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz) و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود آنر X30 در پنل پشت از دوربین سه‌گانه شامل یک حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی تشکیل شود. گفته می‌شود دوربین جلو در داخل حفره‌ای بالای نمایشگر تعبیه خواهد شد.

آنر احتمالا طی روزهای آینده جزئیات مربوط به گوشی هوشمند آنر X30 ازجمله مشخصات و ویژگی‌های کلیدی آن را از طریق تیزر‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک خواهد گذاشت.

نظر شما