شناسهٔ خبر: 51222399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر علمی همایش:

۱۵۰مقاله به همایش بین‌المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران رسیده است

زاهدان- ایرنا- دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران گفت: ۱۵۰ مقاله از ۴۰ متخصص ۱۰ کشور به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد ۱۰۰ مقاله پذیرش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رضا ناصری روز دوشنبه در نشست  خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این همایش از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه به صورت حضوری و غیر حضوری در دانشگاه زابل برگزار خواهد شد اظهارداشت: این متخصصان از کشورهای ایتالیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، اتریش، ژاپن، آمریکا، انگلیس، افغانستان و ایران هستند.

وی بیان کرد: سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران در محورهای کاوش‌ها و بررسی‌های باستان شناختی جنوب شرق ایران، برهم‌کنش‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای باستان شناسی جنوب شرق ایران، تاریخ و هنر در باستان شناسی جنوب شرق ایران، تکنولوژی، معیشت و تجارت، باستان شناسی جنوب شرق ایران و علوم میان رشته‌ای و باستان شناسی و گردشگری جنوب شرق ایران، تعامل و توسعه برگزار می‌شود.

دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران گفت: آیین گرامیداشت باستان شناس پرفسور سیدمنصور سید سجادی به پاس نیم قرن فعالیت کاوش در استان سیستان وبلوچستان از برنامه‌های اصلی این همایش بین المللی باستان شناسی است.

وی افزود: در این همایش که حضور تمام علاقه‌مندان آزاد است نمایشگاه های صنایع دستی، عکس و کتاب با هدف معرفی بیشتر منطقه سیستان در سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه برپا خواهد شد.

ناصری اظهارداشت: این همایش با همکاری پژوهشکده باستان شناسی ایران، انجمن علمی باستان شناسی ایران، دانشگاه زابل، موسسه ایزمئو و همکاری ۳۰ دانشگاه داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران را ویترین تاریخ، تمدن، صنایع دستی و هنر سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: باستان شناسی ریشه های هویتی و ملی ما را تقویت می کند و یکی از اقدامات دانشگاه زابل توجه به توانایی باستانی و بازآفرینی آن است.

نظر شما