شناسهٔ خبر: 51222219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کامبوج می‌خواهد میانمار در جلسات آسه‌آن باشد

سپیده هاشمی

نخست وزیر کامبوج امروز (دوشنبه) ضمن اعلام اینکه قصد دارد برای مذاکره با نظامیان حاکم میانمار به این کشور سفر کند، تاکید کرد که نظامیان میانمار باید به جلسات مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) دعوت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جایگاه میانمار به عنوان یکی از ۱۰ عضو انجمن آسه‌آن به دنبال کودتای اول فوریه متزلزل شده است، به طوری که مین آنگ هلاینگ، رهبر نظامیان حاکم بر میانمار به نشست سالانه رهبران آسه‌آن که در اکتبر برگزار شد و برونئی میزبان آن بود، دعوت نشد.

اما هون سن، نخست وزیر کامبوج امروز گفت: از آنجایی که کامبوج میزبان نشست سال آتی انجمن آسه‌آن است، تمام ۱۰ عضو این بلوک باید در این نشست حضور داشته باشند.

وی در جریان مراسم افتتاح یک پروژه ساختمانی که چین بودجه آن را تامین کرده است، افزود: میانمار یکی اعضای خانواده آسه‌آن است و آنها حق دارند در این نشست‌ها شرکت‌ کنند.

وزیر امور خارجه حاکمیت نظامیان میانمار قرار است فردا (سه‌شنبه) به کامبوج سفر کند و هون سن در اظهاراتش اعلام کرد که به زودی به میانمار سفر خواهد کرد.

هون سن گفت: به احتمال زیاد به زودی به میانمار سفر می‌کنم تا با ژنرال مین آنگ هلاینگ دیدار کنم. اگر من با رهبر میانمار همکاری نکنم پس با چه کسی می توانم همکاری داشته باشم؟

هون سن به منشور قدیمی آسه‌آن مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر اشاره کرد و گفت: براساس منشور آسه‌آن هیچکس حق ندارد عضو دیگری را از این بلوک اخراج کند.

انتهای پیام

نظر شما