شناسهٔ خبر: 51222204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور:

ضرورت تشکیل شبکه دانشجویی/ جهاد دانشگاهی، یک نهاد فرا دانشگاهی است

ابراهیم شریفی

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشوربر ضرورت تشکیل شبکه دانشجویی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

مهدی عباسی در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی لرستان، اظهار کرد: ما یاد گرفته‌ایم در شرایط سخت کار کنیم، چراکه هیچکس جلوی ما فرش قرمز پهن نمی‌کند.

وی ادامه داد: امکانات در کشور به ویژه در سال‌های اخیر خیلی کم بوده و آن چیزی هم که بوده عادلانه توزیع نمی‌شده، بنابراین هرکدام از ما باید بپذیریم که در این شرایط سخت قدم برداریم.

عباسی با اشاره به این‌که برای کمک به تولید اپلیکشن داروهای گیاهی اعلام آمادگی می‌کنیم، عنوان کرد: ما همه مشکلات و سختی‌ها را داریم و وظیفه ماست که به شما کمک کنیم تا مقداری از سختی‌های کارتان کمتر شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور، بیان کرد: امکانات جهاد دانشگاهی در مجموعه واحدهای سراسر کشور کم نیست، مشکل این است که هنوز شبکه دانشجویی شکل نگرفته است و تمام تلاش ما این است که این شبکه را شکل دهیم که اگر موفق شویم امکانات زیادی در داخل مجموعه وجود دارد که ممکن است دیگر برای انجام امور نیازی به مراجعه به بیرون وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در سازمان دانشجویان این است که سختی‌های کارها و طرح‌های دانشجویی را مقداری کمتر کرده و کمک کنیم که این ایده‌ها و طرح‌ها به مرحله اجرا نزدیک‌تر شود.

عباسی بیان کرد: با بروز کرونا خیلی از کانون‌های دانشجویی داخل و خارج از جهاد دانشگاهی تعطیل شد که این شرایط اجتناب‌ناپذیر بوده است، ما امیدواریم با حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در این فضا بهتر شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: در بحث انتقال آب به اصفهان باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست جهاد دانشگاهی که به مرکز فعالیت‌های محیط زیستی دانشجویان تبدیل شده، هفت نشست تخصصی در حوزه آب برگزار کردند، یک نشست در رابطه با زاینده رود نیز برگزار شد.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از برگزاری برنامه اجرای پویش‌های دانشجویی در این زمینه است، یعنی باید جامعه دانشجویی را نسبت به این مسائل حساس کنیم، چراکه طبیعتاً آن‌ها می‌توانند جامعه را نسبت به این موضوعات حساس کنند.

عباسی با اشاره به این‌که یکی‌از وظایف اصلی سازمان دانشجویان، شناسایی استعدادها و کمک به توانمندسازی دانشجویان و تقویت و شکوفایی این استعدادهاست، تصریح کرد: لازم است نگاهمان را در رابطه با حضور دانشجویان در سازمان و فعالیت آن‌ها به روز کنیم، برخی از انتقادات به جا است اما تمام احتیاجات ما مالی نیست، بخش عمده این است که بپذیریم کارهایی را می‌توانیم انجام داده یا حداقل پیگیری کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد فرادانشگاهی است، عنوان کرد: تنها جایی که این پتانسیل را دارد که این ارتباط را ایجاد و تقویت کند سازمان دانشجویان است و قالب آن بحث شبکه دانشجویی در قالب کانون‌ها و باشگاه‌های دانشجویی است.

انتهای پیام

نظر شما