شناسهٔ خبر: 51222154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه احداث سرای کوهنوردان "دنا" ناتمام رها شده است

گروه استان‌ها- پروژه احداث سرای کوهنوردان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده و رسماً به حال خود رها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پروژه سرای کوهنوردان دنا واقع در شهر سی سخت سال 91 در زمینی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع از محل اعتبارات ملی آغاز و همچنان تکمیل و بهره برداری از آن تعیین تکلیف نشده است.

بیش از 55 قله بالای 4 هزار متر در رشته کوه دنا وجود دارد از لحاظ کوهنوردی دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کوهپیمایی و کوهنوردی منحصر به فرد بوده که در صورت برنامه مسئولان و متولیان امر سالانه می‌توان شاهد حضور کوهنوردان و گردشگران زیادی باشیم.

بدون شک یکی از مهمترین پروژه‌های ورزشی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد «سرای کوهنوردان دنا» است که انتطار می‌رود این پروژه هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

به دلیل اهمیتی که این پروژه دارد و همچنین نیازی که کوهنوردان صعود کننده به قلل دنا دارند لازم است تا با تزریق اعتبارات بتوانیم هر چه زود‌تر این پروژه مهم را برای رفاه حال ورزشکاران آماده کنیم.

ناگفته نماند طبق وعده مسئولان وقت قرار بود پروژه سرای کوهنوردان دنا در سال 95 به بهره برداری برسد که از آن زمان 5 سال می‌گذرد اما هنوز روبان رنگارنگ افتتاحیه قیچی نشده است.

برای تکمیل سرای کوهنوردان دنا 3 میلیارد تومان نیاز داریم

بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ساختمان سرای کوهنوردان دنا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع 200 میلیون تومان پیمانکار طلب دارد و برای محوطه سازی و تجهیز نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است.

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و‌ مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال یک میلیارد تومان با تخصیص 100 درصد برای تکمیل سرای کوهنوردان دنا اختصاص یافت.

رشته‌کوه دنا مشتمل بر سه بخش یا جبهه شرقی، مرکزی و غربی است که بخش شرقی این رشته‌کوه از دهستان کاکان بویراحمد شروع می‌شود و به گردنه بیژن در سی‌سخت خاتمه می‌یابد.

جبهه شرقی دنا شامل قلل کل گایونه، پازن پیر، رمسه، تاپو، قاش سرخل، نول جنوبی و نول شمالی، کل خرمن، کله‌قندی، نمک و برف کرمو است و تمام این قله‌ها به‌جز قله کله‌قندی بالای 4هزار متر ارتفاع دارند.

انتهای پیام/541/ی

برچسب‌ها:

نظر شما