شناسهٔ خبر: 51222117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی برای تخصیص سوخت یارانه‌ای به پروازهای باری

استاندار البرز گفت: فرودگاه پیام ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه صادرات بویژه در حوزه محصولات کشاورزی برای البرز و استان های همجوار است از این رو انتظار می‌رود رایزنی لازم برای اختصاص سوخت یارانه ای برای هواپیماهای باری صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه اکنون در البرز شاهد ثبات نسبی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی هستیم، گفت: باید تدابیری اتخاذ شود و با رصد جدی بازار هماهنگی‌هایی ایجاد کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: از وزارت محترم جهاد و مجموعه مسؤولان ملی انتظار عنایت ویژه به البرز را داریم چراکه این استان به دلیل شرایط جغرافیایی و اجتماعی در حوزه بازار مستعد چالش است.

عبداللهی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از نیاز بازار البرز در خصوص مرغ در استان تامین می شود، گفت: از وزیر محترم جهاد درخواست می شود در این راستا تمهیدات و تسهیلات لازم را فراهم کنند تا با جذب سرمایه گذار در البرز به خودکفایی در تولید مرغ برسیم.

وی افزود: در شرایط فعلی نیز انتظار می‌رود برای حمایت از کشتارگاه ها، مرغ هایی که از سایر استان ها به البرز می رسد به صورت زنده باشد.

استاندار البرز گفت: البرز در حوزه توسعه کشت گلخانه ای در حوزه گل و گیاه و صیفی جات بستر لازم را دارد و می تواند در این رابطه شاخص باشد از این رو از وزارت محترم جهاد انتظار می رود در راستای راه اندازی شهرک های گلخانه ای، مساعدت لازم را با البرز داشته باشد.

وی افزود: فرودگاه پیام ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه صادرات به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی برای البرز و استان های همجوار است از این رو انتظار می‌رود رایزنی لازم برای اختصاص سوخت یارانه ای برای هواپیماهای باری صورت گیرد.

عبداللهی گفت: البرز دارای سیلوهای ذخیره بسیار خوبی است ولی از تمام ظرفیت آنها بهره برداری نمی شود. در خصوص تامین خوراک دام سنگین مشکلاتی از گذشته باقی مانده که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

استاندار البرز گفت: در استان نیز باید مسؤولان مربوطه برای جلوگیری از احتکار کالا با استفاده از سیستم های هوشمند و نرم افزارهای روز دنیا به رصد و نظارت بپردازند. ضرورت دارد در استان غرفه های ثابت و موقت عرضه میوه و تره بار و محصولات پروتئینی بویژه در ایام خاص سال همچون شب عید و ماه مبارک رمضان ایجاد شود.

عبداللهی گفت: در خصوص بررسی کیفیت محصولات باغی و کشاورزی استان نیز باید در مکانی همچون میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز پایش کیفیت محصولات کشاورزی راه اندازی شود.

انتهای پیام/م

نظر شما