شناسهٔ خبر: 51222102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۸۶ درصد جمعیت هدف خراسان‌جنوبی دوز دوم را تزریق کردند / ۲۰ تا ۵۹ سال بیشترین مبتلایان

صاحب‌خبر -

محمد موسوی میرزایی، عصر یکشنبه ۱۴ آذر در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه، سرایان، بشرویه و درمیان در وضعیت زرد، فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی و طبس در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ یکم آذرماه تا هفتم آذرماه در بین صنوف بیان‌کرد: در این بازه زمانی دو هزار و ۹۲۳ بازدید از صنوف مختلف انجام شده که درصد رعایت بهداشت فردی ۹۲.۸ درصد، درصد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۷ درصد، رعایت تهویه مناسب ۸۷ درصد و استفاده از ماسک نیز ۸۵.۴ درصد بوده است.

موسوی میرزایی افزود: در همین بازه زمانی رعایت بهداشت فردی در ادارات ۹۵.۳ درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۹۳ درصد، رعایت تهویه مناسب ۹۶.۱ استفاده از ماسک نیز ۹۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به ضرورت تأکید بر تزریق دوز سوم واکسن در افراد مسن گفت: در جمعیت بالای ۱۲ سال در کشور ۸۵ درصد دوز اول و ۷۱ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند که این آمار در خراسان‌جنوبی به ترتیب ۸۶ درصد و ۷۳ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجموع جمعیت نیز تاکنون در کشور ۶۹ درصد دوز اول و ۵۷ درصد نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند که این آمار در خراسان‌جنوبی ۶۶ درصد و ۵۶ درصد است.

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۱.۹۵ درصد دوز اول و ۷۰.۲ درصد نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند، اظهارکرد: تعداد دانش‌آموزان کرونا مثبت (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال) در تاریخ ۲۶ تا دوم آذرماه ۷۴ نفر بوده است ولی در تاریخ دوم تا نهم آذرماه به ۶۸ نفر رسیده است.

وی در زمینه شیوه‌های انتقال ویروس کرونا گفت: هم اکنون دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت‌ها و بعد تجمع ها از علل شیوع ویروس است که به نظر می‌رسد در زمینه قرمز شدن شهرستان طبس نیز مسافرت یکی از علل افزایش موارد ابتلا بوده است.

موسوی یادآور شد: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در گروه‌های سنی ۲۰ تا ۵۹ سال قرار دارند و دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت، تجمعات و محیط کار به ترتیب مهمترین عوامل موثر بر شیوع بیماری در آبان ماه بوده است.

نظر شما