شناسهٔ خبر: 51221912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان جنوبی میزبان خانواده چهارمین شهید احراز هویت می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این استان میزبان خانواده چهارمین شهید تازه شناسایی شده، می‌شود که ۱۴ سال قبل به عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ غلامرضا فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین گرامیداشت شهید علیرضا حسینی از شهدای گمنام که از طریق آزمایش DNA شناسایی شده فردا ۱۶ آذر ماه با حضور خانواده شهید در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود.

وی گفت: شهید علیرضا حسینی ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بیرجند تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: این شهید بزرگوار متولد شهرری استان تهران است که در سن ۲۱ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

وی گفت: شهید علیرضا حسینی در لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش جمهوری اسلامی خدمت کرد و سال ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

فلاحی اظهار داشت: پدر شهید در سن ۷۵ سالگی درگذشت و مادر شهید با ۸۰ سال در قید حیات است که امروز از طریق فرودگاه بیرجند وارد خراسان جنوبی می‌شوند.

مردم خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر نیز میزبان خانواده‌های سه شهید احراز هویت شده در شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه بودند.

آبان امسال خانواده چند شهید جاویدالاثر (گمنام) در کشور هویت شهیدان خود را پس از سال‌ها انتظار بازیافتند که از این تعداد چهار شهید در خراسان جنوبی است.

در این مدت آیین استقبال از خانواده شهیدان "جهانگیر نقدی‌پور" اهل استان خوزستان و شهید "حسین بابایی" اهل خراسان رضوی در بیرجند و شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» اهل استان اصفهان در حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه برگزار شد و مردم استان مانند آیین تشییع این شهیدان، در استقبال از خانواده معظم شهدا نیز با حضور چشمگیر خود مهمان‌نوازی کردند.

نظر شما