شناسهٔ خبر: 51221641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۵۵ درصد متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی در زنجان قرارداد منعقد کرده‌اند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان گفت: از پنج هزار سهمیه مصوب امسال چهار هزارو ۲۳۰ فقره تسهیلات به استان ابلاغ شده است که از مجموع متقاضیان معرفی شده به بانکهای عامل معادل ۵۵ درصد قرارداد منعقد کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن استان در خصوص اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان افزود: از تعداد پنج هزار سهمیه مصوب در سال جاری تعداد سه هزارو ۶۵۳ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی و ۲ هزارو ۳۲۳ فقره انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.

این مسوول، یکی از اولویتهای مهم این نهاد انقلابی را طی سال جاری تامین و تولید مسکن عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن برای تولید واحدهای مسکونی با دوام نیازمند مصالح همچنین تجهیزات مدرن با فناوری‌های روز است که به طور قطع در ساخت مسکن سعی می شود تا از این مصالح استفاده شود.

وی، ضرورت تولید و استفاده از این مصالح بادوام را در ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی ضروری اعلام کرد و گفت: در کنار ساخت و تولید مسکن همچنین مقاوم سازی واحدهای مسکونی استفاده از مصالح با کیفیت و ایجاد شرکت‌های با دانش فنی و مهندسی قوی، مد نظر و مورد توجه جدی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در سطح استان زنجان، ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی معادل ۵۵ درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است.

وی اظهار داشت: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان، ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت تدوین شده که نقش تعیین‌کننده روستاها را در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین مهاجرت معکوس رقم زده  که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای پروژه های عمرانی، در محرومیت زدایی و توسعه روستاها نقش مهمی داشته است.

نظر شما