شناسهٔ خبر: 51221277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به عملیات شهادت طلبانه «طولکرم»

تهران - ایرنا - گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات شهادت‌طلبانه در «طولکرم» در شمال کرانه‌باختری را تبریک گفته و آن را پاسخی طبیعی به جنایات مستمر دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین برشمردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین «عملیات طولکرم» را یک اقدام مقاومتی مجدد دانسته و اعلام کردند که «انقلاب» و «انتفاضه» راه نجات برای پایان اشغالگری است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: «صبح امروز ملت‌های انقلابی با طعم رستگاری و کار مقاومت آغاز شده است. در سحرگاه امروز، عملیات فداکارانه علیه نظامیان اشغالگر در نزدیکی طولکرم در کرانه باختری رود اردن انجام شد».

وی افزود: «این یک انقلاب سوزان است و جوانان تصمیم گرفته‌اند خود را از اشغالگری رها کنند و تا پایان این استعمار صهیونیستی از تمام سرزمین فلسطین به خلاقیت خود در مقاومت ادامه دهند».

جنبش الاحرار فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عملیات قهرمانانه زیر گرفتن نظامیان اسرائیلی در نزدیکی طولکرم، ریشه‌یابی انتخاب مقاومت در قلب و ذهن مردم ما را تأیید می‌کند و این یک پاسخ طبیعی به اقدامات تحریک آمیز رسانه‌ها است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این عملیات نشان می‌دهد که خون شهدا هیزم تداوم روند جهاد و مقاومت است و اشغالگران تاوان جنایات خود را خواهند داد و مقاومت همچون آتشی فروزان است و اشغالگری را در همه جای سرزمین ما تحت تعقیب قرار می‌دهد».

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس نیز گفت: «شراره مقاومت در حال شعله‌ور شدن است و انقلاب مردم فلسطین با جنایت‌های صهیونیستی خاموش نمی‌شود. عملیات‌های استشهادی یکی پس از دیگری ادامه دارد و نبرد ما تا پایان اشغال تمام اراضی فلسطین و اماکن مقدس ادامه خواهد یافت».

وی افزود: «وضعیت درگیری با صهیونیست‌ها همیشگی خواهد بود و عملیات‌های استشهادی با استفاده از خودروها و سلاح سرد و دیگر ابزارهای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر مشروع است».

«محمد شلح» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسین، «عملیات قهرمانانه را تبریک گفت و بر درستی رویکرد مقاومت و ایستادگی کامل در برابر اشغالگران تا بیرون راندن آنان از اراضی فلسطین تأکید کرد».

شلح به خبرگزاری فلسطین الیوم گفت: «این عملیات تأیید می کند که جوانان انقلابی در کرانه باختری اشغالی همچنان برای رژیم اشغالگر غافلگیرکننده هستند و با تمام قوا سعی می کنند زندگی نظامیان و شهرک نشینیان را به جهنم تبدیل کنید».

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای این عملیات قهرمانانه در جنوب طولکرم را تبریک گفته و آن را پاسخی طبیعی به جنایات مستمر دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین خواندند.

در این بیانیه آمده است: «عملیات امروز یک واکنش طبیعی و نتیجه جنایات و تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی به الاقصی و اماکن مقدس فلسطین است و ما بر حق مردم و جوانان خود تاکید می کنیم».

جوانی فلسطینی با خودرو، سحرگاه امروز یک نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری زیر گرفت و خود به ضرب گلوله به شهادت رسید.

جوان فلسطینی دیگری دیروز (یکشنبه) هم در یک عملیات استشهادی با سلاح سرد به چند نفر از شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی باب العامود در قدس اشغالی حمله کرده که طی آن یک صهیونیست شهرک نشین زخمی شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت این جوان فلسطینی هم تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

اخیرا عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و پیش از این نیز در عملیات تیراندازی به سوی اشغالگران در قدس اشغالی توسط شیخ فادی ابوشخیدم، یک صهیونیست به هلاکت رسید و چند نفر نیز زخمی شدند.

نظر شما