شناسهٔ خبر: 51221266 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

شکست پشت شکست برای شهرخودروی قعرنشین| زهر «زامهران!»

در روز درخشش بازیکن مشهدی نساجی شهرخودرو بازهم باخت تا به قعرنشینی در لیگ برتر ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ وینگر مشهدی قائمشهری‌ها در نیمه دوم توسط ساکت الهامی به میدان فرستاده می‌شود تا تیر خلاصی باشد بر پیکره نیمه‌جان شهرخودرو که گویی این‌روز‌ها با بردن، بیگانه است. فرزاد زامهران که خودش سابقه بازی در فوتبال مشهد و تیم پدیده را دارد، این‌بار با پیراهن مازنی‌ها و شماره‌۱۰ به میدان می‌آید و در کمتر از یک‌نیمه حضورش در میدان، روی هر ۲ گل نساجی تأثیرگذار ظاهر می‌شود.

شهرخودرو دیروز در دیدار هفته هشتم خود برابر نساجی مازندران در لیگ برتر فوتبال تن به شکست ۲‌بر ۰ داد تا همچنان با فقط ۲‌امتیاز حاصل از ۲ تساوی بدون گل در قعر جدول باشد. نماینده مشهد در‌حالی ساری را دست‌خالی ترک کرد که از هفته آینده باید وارد تونل وحشت قرعه سختش در لیگ برتر بیست‌و‌یکم شود و کابوس دیدار با گل‌گهر، استقلال، پرسپولیس و سپاهان در هفته‌های پایانی نیم‌فصل از همین حالا می‌تواند خواب شاگردان اکبر میثاقیان را آشفته کند.

نیمه اول| خودروی خاموش شهرخودرو!

انگار خودروی شهرخودرو در نیمه اول دیدار با نساجی قائمشهر خاموش بود! نماینده مشهد با آن پیراهن‌های زرد نامتعارفش که به چشم هواداران مشهدی هنوز هم آشنا نیامده، در شروع بازی گیج و سر‌در‌گم بازی می‌کرد؛ به‌نحوی‌که شمار پاس‌های بازیکنان این تیم به تعداد عدد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید. با‌وجوداین نساجی هم نتوانست روی دروازه شهرخودرو خطرناک ظاهر شود و ۲ تیم دیداری محتاطانه را ارائه دادند.

با‌این‌همه مهم‌ترین اتفاق بازی در نیمه اول روی دروازه شهرخودرو رقم خورد که بازیکن نساجی درون محوطه جریمه توسط حسام پورهاشم، مدافع تیم مشهد، متوقف شد و داور بازی، محمدرضا زیاری، خطا را بیرون محوطه اعلام کرد؛ صحنه‌ای که آشکارا بازیکن شهرخودرو پای بازیکن نساجی را درون محوطه جریمه زد، اما داور به نفع شهرخودرو و به‌اشتباه، خطا را بیرون محوطه اعلام کرد. مسئله‌ای که برای دقایقی بازی را به تشنج کشید و نیمکت نساجی را از فرط اعتراض به آسمان برد.

نیمه دوم| مسئله انگیزه‌های زامهران

نیمه دوم بازی با یک تعویض حساب‌شده از‌سوی ساکت الهامی دنبال شد. سرمربی مازنی‌ها در همان شروع نیمه دوم بازیکن مشهدی خود را روانه میدان کرد تا با انگیزه‌های زیادش کار تیم شهرش را تمام کند. فرزاد زامهران در بدو ورودش به میدان روی صحنه اعلام پنالتی دقیقه ۵۳ درون محوطه جریمه شهرخودرو نقش اصلی را ایفا کرد.

زامهران در شلوغی درون محوطه جریمه شهرخودرو صاحب توپ شد و درست زمانی که خواست ضربه را به‌سمت چهارچوب بزند، با خطای مسعود زائر‌کاظمین نقش‌بر‌زمین شد تا داور به نفع نساجی پنالتی اعلام کند؛ پنالتی که حامد شیری آن را برای تیم شهر قائمشهر به گل اول بازی تبدیل کرد. زامهران در ادامه بازی هم نمایش قابل‌قبولی در ترکیب نساجی داشت و روی صحنه گل دوم با حرکت انفرادی خوبش مدافعان شهرخودرو را به‌هم ریخت و با یک پاس دقیق، ایوب کلانتری را در موقعیت عالی گل‌زنی قرار داد تا این بازیکن سابق سیاه‌جامگان مشهد کار را تمام کند.

موتوری که دیر روشن شد

دقایق پایانی نیمه دوم به‌طور‌طبیعی از آنِ شهرخودرو بود؛ تیمی که با نتیجه ۲‌بر ۰ بازنده میدان بود و فشار حملاتش را به روی دروازه نساجی زیاد کرد. حملاتی که البته بیشتر کور بود و نمی‌توانست موقعیت جدی روی دروازه میزبان ایجاد کند. تعویض‌های دیر‌هنگام اکبر میثاقیان هم ره به جایی نبرد و نه میلاد کمندانی و نه مهدی شریفی که به طرز عجیبی روی نیمکت نشسته بودند، نتوانستند تیم شهر مشهد را از خطر شکست نجات دهند. البته در دقیقه‌۹۳ معراج پورتقی، یکی از بازیکنان تعویضی میثاقیان، از درون محوطه جریمه شوتی غافل‌گیرکننده را روانه دروازه نساجی کرد که با بدشانسی به تیر دروازه نشست.

میثاقیان: پنالتی اشتباه و گل دوم آفساید بود

اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال پدیده، در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل نساجی گفت: بازی در چنین زمینی واقعا سخت بود. در چند روز اخیر بار‌ها گفتند در مشهد، تهران یا قائمشهر بازی است. اما این زمین اصلا شرایط بازی فوتبال را نداشت. فوتبال نبود و یا ما زیر توپ می‌زدیم و یا آنها. به نظرم آن‌ها از میزبانی به نحو احسن استفاده کردند. پنالتی مشکوکی بود و گل دوم هم آفساید بود. من داور نیستم و البته سنم هم بالا رفته و چشمانم قوی نیست، اما به نظرم پنالتی نبود و گل دوم هم آفساید بود.

وی ادامه داد: اوضاع خوبی نداریم و تیم غریبی هستیم و این حق ما نیست. هر جا رفتیم بهترین بازی را کردیم، اما این حق ما نیست. بهتر خواهیم شد. امروز هم خیلی ناراحت شدیم و بحث مان شد که به این شکل بازی کردیم و آن‌ها هم خیلی ناراحت بودند که چرا نتوانستند خوب بازی کنند. واقعا فشار زیادی روی آنهاست. ذهنیت آن‌ها پاک نشده و به نظرم بچه‌ها باید این مسائل را فراموش کنند و در جدول اصلا وضعیت خوبی نداریم.

نظر شما