شناسهٔ خبر: 51221098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رویکرد فرهنگی نقش مهمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر دارد

به همت شورای انضباطی دانشجویی کارگاه آموزشی آشنایی با مواد مخدر صنعتی و روان گردان‌ها و پیشگیری از مصرف آن ویژه سرپرستان،کارکنان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سالن کوثر ستاد مرکزی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا هرمزگان؛ مسئول آموزش همگانی مبارزه با مواد مخدرفرماندهی انتظامی هرمزگان دراین کارگاه با اشاره به فرهنگسازی درجامعه گفت: موادمخدر و به دام افتادن جوانان و نوجوانان یکی از چالش‌های پیش روی خانواده‌هاست، فرهنگسازی و آگاهی بخشی به جامعه نقش مهمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر به خصوص مواد مخدرنوظهورخواهدداشت.

سروان محمدصمیمی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر همچنان درکشور در حال انجام است، اما همچنان سوداگران مرگ هم با شگردهای مختلف درحال به دام انداختن جوانان کشورهستند.

صمیمی اضافه کرد: آگاهی بخشی وآموزش موجب صیانت ازخانواده‌ها دربرابرهجوم و ترفندهای مصرف مواد در بین خانواده‌ها و جوانان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های به دام افتادن جوانان و نوجوانان دردام اعتیاد ترویج باورهای غلط در این حیطه است،یادآورشد: متاسفانه 44 باور غلط درارتباط با مصرف شیشه در جامعه رواج یافته است که نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی دارد تا این باورها از بین برود و حقیقت را مردم بدانند وآگاه باشند.

مسئول آموزش همگانی مبارزه با مواد مخدرفرماندهی انتظامی هرمزگان تشریح کرد: اگرهرشخصی خانواده‌اش را  ازمضرات مواد مخدرآگاه نسازد، قطعا جوان و نوجوان در بیرون از خانواده در دام می افتد.

نظر شما