شناسهٔ خبر: 51221088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجات بیش از ۳۰ هزار اصله درخت در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طرح آزادسازی و نجات ۳۰ هزار اصله درخت در مشهد اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، سید علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طرح آزادسازی طوقه، ترمیم آبخور باغچه هاو جمع آوری خاک مازاد در بیش از ۳۰ هزار اصله درخت در خیابان‌های فرعی مشهد از ابتدای امسال تاکنون، در راستای جلوگیری از خشک شدن درختان کاشته شده در معابر اجرایی شده است.

او گفت: حفظ و نگهداری از درختان یکی از مهمترین اولویت‌ها در هر کلانشهر محسوب می‌شود؛ چرا که درختان به عنوان بخش زنده محیط شهری، روح حیات را به پیکره شهر‌های مملو از آجر سیمان می‌دمد.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در زمینه نگهداری درختان در محیط‌های شهری، جلوگیری از قرار گرفتن طوقه درختان در زیر سطح خاک است که در این راستا اقداماتی به صورت مستمر در حال انجام است و از ابتدای سال جاری تاکنون طرح آزادسازی طوقه، ترمیم آبخور باغچه هاو جمع آوری خاک مازاد برای بیش از ۳۰ هزار اصله درخت از درختان معابر فرعی شهر مشهد صورت پذیرفته است.

انتظام گفت: طوقه در حقیقت محل اتصال تنه با ریشه درختان است و در حفظ و نگهداری از درختان بسیار اهمیت دارد و در صورت قرار گرفتن در زیر سطح خاک میتواند منجر به خفگی و در نهایت مرگ درخت منتهی شود.

او گفت: فرآیند آزادسازی طوقه درختان به معنای حذف لایه‌های سخت و نفوذ ناپذیر چسبیده به طوقه درخت مانند سنگفرش پیاده‌رو، بتن، آسفالت است که می‌تواند رشد درخت را دچار مشکل کند.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری گفت: آزادسازی طوقه سبب گسترش آبخور درختان، افزایش نفوذ آب و هوا به حریم ریشه درخت، جلوگیری از آسیب به ریشه و طوقه درخت و جلوگیری از تخریب و یا بالا آمدن سنگفرش پیاده‌رو‌ها می‌شود.

انتظام گفت: این عملیات به صورت مستمر در سطح شهر در حال انجام است و شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع درخت با فضای محدود در بخش طوقه آن، با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا اکیپ‌های "امدادگیاه" با حضور در محل مورد نظر، نسبت به آزاد سازی طوقه این درختان و نجات آن‌ها از خطر مرگ تدریجی اقدام کنند.

انتهای پیام//ف.ب

نظر شما