شناسهٔ خبر: 51220118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیشکسوت قرآنی در همدان:

مسابقات قرآنی مدهامتان سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج می دهد

مظاهری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری مسابقات مدهامتان زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی را در کشور فراهم و از طرفی باعث ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

«حسن مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه فضای قرآنی قرآن و  با توجه به توطئه‌های دشمنان در تضعیف کانون مقدس  خانواده  و فاصله گرفتن برخی خانواده‌ها در کشور از فرهنگ  نورانی  قرآن ، سبک و سیره اهل بیت(ع)، نخستین گام در راستای ارتقای فرهنگ قرآن در خانواده‌ها  ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

 

مربی و پیشکسوت قرآنی استان همدان افزود: هر رویداد قرآنی در فضای کلی جامعه اثر گذار است، همین جنب و جوش و شور و نشاط در اصحاب قرآنی، بچه های مسجد ، موسسات قرآنی در ایام برگزاری مسابقات تاثیر خود را در فضای عمومی خواهد داشت و منجر به سبک زندگی قرآنی می شود .

 

وی تصریح کرد: یکی از عمده ترین فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بحث قرآنی است، جایگاه اصلی قرآن در مسجد است و مساجد به طرق مختلف به حرکت قرانی در جامعه کمک می کنند.

 

وی بیان کرد: کانون های مساجد طرح های قرانی مختلفی در طی این سالها داشته است و هر کدام از این طرح ها اثرگذاری خود را در زمینه حرکت قرآنی در کشور داشته است  و خود باعث ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه می شود که از جمله طرح زیبای تلاوت نور می باشد که در کل کشور بعد از اقامه نماز در مساجد اجرا می شود و همچنین برگزاری مسابقات مدها متان ویژه اعضای کانون های مساجد می باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری امام صادق (ع) شهر مریانج  افزود: این دوره از مسابقات با استفاده از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی طرح ریزی شده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان اشاره کرد.‏

گفتنی است، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند جهت شرکت در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان آثار  خود را  در سایت بچه‌های مسجد بارگزاری کنند.

 مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار در سایت بچه‌های مسجد تا ۳۰ آذر ماه جاری  است که  نفرات برتر مرحله استانی ۹ دی ماه معرفی می‌شوند و مرحله کشوری اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.‏

 

 

پایان پیام/89

نظر شما