شناسهٔ خبر: 51219645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پنتاگون: ارتش چین در حال تبدیل شدن به رقیب آمریکا در آسیا و جهان است

وزیر دفاع آمریکا هشدار داد چین در حال تقویت قدرت نظامی خود است که این موضوع می‌تواند تهدیدی برای واشنگتن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در نشست دفاع ملی بنیاد ریگان گفت: همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته است، ما در رقابت سرسختانه‌ای با جمهوری خلق چین قرار داریم. همانطور که وی این موضوع را به طور شفاف اعلام کرد، پکن تنها رقیبی است که می‌تواند تمامی ابزار‌های قدرت اقتصادی، سیاسی، نظامی و فن آوری خود را با هم ترکیب کند تا چالشی پایدار را برای یک سیستم بین المللی باثبات و آزاد ایجاد کند.

وی افزود: ما باید درباره چالش چین بسیار شفاف باشیم. همچنین باید درباره آنچه که ما برای انجام این کار به آن نیاز داریم نیز شفاف باشیم. من می‌خواهم امروز بر روی بعد امنیتی این موضوع تمرکز کنم. ما شاهد دو دهه تقویت و به روز رسانی ارتش جمهوری خلق چین بوده ایم.

آستین گفت: ارتش چین در حال تبدیل شدن به یک رقیب برای آمریکا در آسیا و در نهایت در سراسر جهان است. رهبران چین در حال افزایش توانایی‌های خود و ایجاد شبکه‌هایی از پایگاه‌های نظامی هستند. در عین حال، ارتش جمهوری خلق چین روز به روز و به سرعت در حال بهبود بسیاری از توانایی‌های خود و از جمله در بخش تهاجمی و دفاع موشکی هوایی و سیستم‌های ضد دریایی است.

رئیس پنتاگون ادامه داد: چین همچنین اقدامات خود را با عملیات‌های خود در فضای سایبری و اطلاعاتی و فضایی همشکل و هماهنگ کرده است. این به معنای ایجاد حیطه‌های جدید رقابت در فضای سایبری و بخش فضایی است. با توجه به هنجار‌های رفتاری که ما ایجاد کرده ایم، خطر افزایش تنش و خطای محاسباتی بسیار بالا است. همچنین، چین سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش تحقیقات کوانتومی انجام داده است. پکن آنچه را که رهبران چین ماموریت‌های بومی می‌نامند دنبال می‌کند تا از اتکای خود به واردات جلوگیری کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: این اقدامات پکن سبب پیشرفت‌های جمهوری خلق چین در بخش فن آوری و کمک به ارتش آن شده است. این فن آوری‌ها از پیچیدگی‌های قابل توجهی برخوردارند و خطری برای امنیت ملی آمریکا تلقی می‌شوند.

نظر شما