شناسهٔ خبر: 51219578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/یادداشت/

اگر برجام می‌خواهید، جام شوکران را سربکشید

یک روزنامه‌نگار تاکید کرد: اگر طرف مقابل واقعا خواهان اجرای برجام و ادامه همکاری با ایران است، باید منافع ملت ایران را هم در نظر بگیرد و زمینه را برای بازگشت عادلانه به توافق برد – برد برجام را فراهم نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین اقبالی، روزنامه نگار در یادداشتی با عنوان " اگر برجام می خواهید، جام شوکران را سربکشید " نوشت: درباره‌ی بدعهدی  واشنگتن و کاستی‌ها و بی تعهدی سیاسی و ارادی اروپا طی چهار سال گذشته و در موضوع مشخص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار گفته و نوشته شده است. مقامات تصمیم ساز در تهران نیز به دفعات خواست ها و اراده‌ی تهران در گفت‌وگوها را بیان کرده اند. در این نوشتار در پی آنم تا از موضوعی کلان تر به موضوع ورود کنم و آن این روایت است که "جمهوری اسلامی ایران به قدرتی غیر قابل انکار، تاثیرگذار، تحول ساز و دارای گفتمان مشخص و تاثیر گذار تبدیل شده است." این یک حقیقت است که در این سال‌ها به دفعات توسط غربی‌ها سعی گردیده تا انکار شده یا نادیده انگاشته شود.

 از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش ها برای اسقاط و استحاله‌ی حرکت بزرگی که در ایران رخ داده بود به وقوع پیوست. اما منطق روشن انقلاب اسلامی، بر مبنای ستیز با استعمار و استکبار و رفع ظلم و استضعاف در سراسر گیتی (خصوصا دنیای اسلامی) بود.

توطئه و فتنه برای مهار جمهوری اسلامی ایران با آغاز جنگ تحمیلی، تنها کمتر از دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاشی آشکار برای پایان دادن به انقلاب اسلامی بود. تجربه‌ی جنگ تحمیلی با قدرت برآمده از انقلاب اسلامی به نقض غرض تبدیل شد. ملت بزرگ ایران از هشت سال دفاع مقدس سربلند و خودکفا بیرون آمد، توان موشکی غبطه برانگیز و کاملا بومی یکی از ارمغان های آن روزهاست که می‌دانند و می‌دانیم که حسرت و خاری در گلوی دشمنان ناباور ملت ایران است.

برای نزدیک به دو دهه است که دشمنان و رقبا با حربه‌ی تردید و تهدید در برنامه‌ی هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان، با تمام عده و هیمنه‌ خود به میدان آمده‌اند. آن‌ها دقیق و درست می‌دانند که فعالیت هسته‌ای تهران صلح‌آمیز و کاملا تحت رصد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. بالاتر از آن ماهیت معنوی و بیان مصرح رهبر معظم انقلاب اسلامی چارچوب صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تنظیم و ترسیم می‌کند. اما نکته اصلی در این است که طرف مقابل نمی‌تواند بپذیرد که ایران با دانش بومی خود تبدیل به قدرت هسته‌ای شود.

امروز برنامه‌ هسته ای ایران، علی رغم تمام تحریم‌ها، تهدیدها و عملیات‌های تروریستی تبدیل به دانشی بدون بازگشت شده است. تمام موارد فوق یک حقیقت را نشان می‌دهد و آن این‌که طرف غربی و شرکای منطقه‌ای آن باید حقیقت قدرت ایران اسلامی را بپذیرند و از موضع عزت با ملت بزرگ ایران برخورد نمایند. باید گفت که حاصل همه‌ی آن کردارها برای انکار، استحاله و استهلاک انقلاب اسلامی، ملت ایران قدرتمندتر و برقرارتر از همیشه در عرصه‌ی مناسبات بین المللی و
منطقه‌ای قرار دارند. گرچه پذیرش این ذهنیت برای دشمنان و رقبای ایران بسیار دشوار است، اما اگر طرف مقابل واقعا خواهان اجرای برجام و ادامه همکاری با ایران است، باید منافع ملت ایران را هم در نظر بگیرد و زمینه را برای بازگشت عادلانه به توافق برد – برد برجام را فراهم نماید.

انتهای پیام

نظر شما