شناسهٔ خبر: 51217468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان آرامستان های اهواز:

بهره برداری از یادمان شهید صباغان همزمان با ایام فاطمیه/ رسیدگی به جاده باغ فردوس در اولویت کار است

خنافره گفت: یادمان شهدای گمنام شهید صباغان در ۲۴ متری در حال انجام است که در ایام فاطمیه علاوه بر دفن شهید گمنام در این نقطه، این یادمان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

«موسی خنافره» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا، در مدت اخیر یادمان شهید علی هاشمی پس از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید و یک مجموعه فرهنگی به دیگر مجموعه‌های شهر افزوده شد.

 

رئیس سازمان آرامستان های اهواز افزود: احداث سرویس‌های بهداشتی و تامین روشنایی آرامستان بهشت‌آباد قدیم و ترمیم روشنایی باغ فردوس و گلزار شهدا و بهره‌برداری از سردیس شهید سبحانی از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر روند کار ایجاد یادمان شهدای گمنام شهید صباغان نیز در ۲۴ متری در حال انجام است که در ایام فاطمیه علاوه بر دفن شهید گمنام در این نقطه، این یادمان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

خنافره با اشاره به چالش‌های این سازمان  همزمان با شیوع کرونا تصریح کرد: در یک بازه زمانی، آمار روزانه مرگ و میر سه برابر شده بود و فشارهای زیادی به همکاران واحدهای تطهیر وارد شد، با این وجود تلاش‌های این افراد نادیده گرفته شده است و حتی اسمی از این افراد برده نمی‌شود.

 

رئیس سازمان آرامستان های اهواز با بیان اینکه هیچ غسالی به دلیل ابتلا به کرونا فوت نشد اضافه کرد: ۱۵ تا ۲۰ کار تطهیر اموات را انجام می دهند، این کار اثرات روحی را بر این افراد بر جای می‌گذارد که در این راستا روان‌شناسان مختلفی وارد عرصه کردیم تا برای آن‌ها گفتاردرمانی انجام شود.

 

وی اذعان کرد: رسیدگی به جاده دسترسی باغ فردوس در اولویت کارها است زیرا خواه ناخواه در آینده نزدیک باید دفن اموات به باغ فردوس منتقل شود. یکی از متولیان اصلی کار در جاده دسترسی باغ فردوس، شرکت نفت است اما دو دهه است که این شرکت به تعهد خود عمل نکرده است.

 

خنافره ابراز کرد: در اهواز ۱۷ آرامستان محلی وجود داشته است که اکنون در این آرامستان‌ها دفن اموات انجام نمی‌شود؛ در گذشته در محدوده‌ای از مناطق بهارستان، زرگان و دیگر مناطق، دفن اموات انجام می‌شد که با توسعه شهر این محدوده‌ها بسته شد.

 

وی یاد آور شد: صابئین مندایی نیز یک آرامستان و زرتشتی‌ها و مسیحی‌ها آرامستان دیگری دارند که زیر مجموعه سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز نیستند و توسط هیات امنای خودشان اداره می‌شوند.

 

پایان پیام/690

نظر شما