شناسهٔ خبر: 51216535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم ارتقاء کیفیت فرهنگسرا‌های شهر

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نخبگان شهری باید بتوانند فعالیت مؤثر خود را در فرهنگسرا‌ها و کتابخانه‌ها داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افراد مستقر در فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و مراکز واگذار شده شهرداری از نخبگان فرهنگی و اجتماعی شهر هستند که هرکدام اگر در مراکز دولتی قرار بگیرند، شاید به اندازه چند نیرو مؤثر باشند، اما به دلایلی از بکارگیری در ادارات دولتی بازمانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان شهری باید بتوانند فعالیت مؤثر خود را در فرهنگسرا‌ها و یا کتابخانه‌ها داشته باشند،گفت: تاکنون این مراکز به دلایل مختلف و مشکلات متعدد درگیر حواشی و جزئیات کم اهمیت بوده و از موضوع محور‌ی و پرداختن به مسائل اصلی بازمانده‌اند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک نخبه فرهنگی نباید به دنبال تعمیر کولر و احیای سیستم گرمایشی یک فرهنگسرا باشد؛ در دوره‌های قبل دیده شده که چنین افرادی به جای تولید محتوا و فعالیت فرهنگی در ساختمان‌های شهرداری به دنبال حق‌الزحمه کارکنان آن اماکن هستند و این وضعیت نابسامان نخبگان فرهنگی در شهر بسیار شرم‌آور است.

وی گفت: ما با عنوان مسئول و متولیان شهری در جنگ فرهنگی باید از کتابخانه‌داران و افراد متصدی فرهنگسرا‌ها پشتیبانی کنیم، زیرا اگر چنین نشود، بی‌شک در این جنگ با شکست رو به رو خواهیم شد.

وی گفت: بعضی از مراکز و فرهنگسرا‌ها به دنبال این بودند تا در هر شرایطی و با هر شیوه‌ای بتوانند در آمد کارکنان خود را کسب کنند، اما این روش غلط است و به هیچ عنوان نباید در مراکز این نوع فعالیت‌ها ادامه پیدا کند، چون مراکز باید موضوع محور باشد.

فلاح گفت: به دنبال واگذاری این مراکز قصد داریم تا کیفیت فرهنگسرا‌ها افزایش یابد، زیرا اصل بر کیفیت این اماکن است.

انتهای پیام/ی

نظر شما