شناسهٔ خبر: 51215752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مراسمی در شهرک البابلیه در جنوب لبنان

صفی‌الدین: مقاومت با تحریم و محاصره تضعیف نمی‌شود

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت هر کسی تصور می‌کند می‌تواند با محاصره، تحریم، انتخابات یا هر ابزار دیگری مقاومت را تضعیف کند، نادان و احمق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید هاشم صفی الدین در مراسم بزرگداشت شیخ "فضل مخدّر" عالم و ادیب مقاومت در شهرک البابلیه در جنوب لبنان گفت: طرف مقابل ما در لبنان که کرامت ملی را کنار گذاشته و بر روی کمک‌های خارج حساب باز کرده است، جایز نیست هیچ امانتی به آن سپرده شود و نمی‌تواند هیچ دستاوردی را محقق کند یا هیچ یک از مشکلات اقتصادی را حل کند.

<div id="video-display-embed-code_7340801"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3297106/7340801?width=350&height=250"></script></div>

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ادامه داد: اگر برخی‌ها تصور می‌کنند با محاصره، تحریم، انتخابات یا هر ابزار دیگری می‌توانند مقاومت را تضعیف کنند، ما به آن‌ها می‌گوییم شما نادان و احمق هستید، تاریخ ما را نخوانده اید و از واقعیت و ماهیت ما اطلاع ندارید و هنوز به راز قدرت مقاومت و وجود ما پی نبرده اید چرا که راز قدرت ما در ایمان و توکل به خداوند سبحان است.

شیخ صفی الدین تصریح کرد: برخی طرف‌های لبنانی که به خود در این کشور اعتماد ندارند، به سوی "گزینه‌های بد" در عرصه ملی می‌روند. این‌ها خود را برای عادی سازی روابط با دشمن آماده می‌کنند. این تیم لبنانی که با مقاومت مقابله و علیه آن توطئه چینی می‌کند، رؤیای عادی سازی روابط و چه بسا بیشتر از آن را در سر می‌پروراند. این‌ها می‌خواهند به ما بگویند عادی سازی روابط، نشان عربیّت و مقاومت خارج از محدوده عربیّت قرار دارد.

در مراسم بزرگداشت شیخ فضل مخدّر که دو روز پیش وفات نمود، شخصیت‌ها و هیئت‌های لبنانی و فلسطینی حضور داشتند و در حاشیه این مراسم، فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و ادبی انجام شد.

 

نظر شما