شناسهٔ خبر: 51215671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مراسم روز دانشجو در مسکو؛

سفیر ایران: دانشجویان طلایه‌داران میدان استقلال و پیشرفت کشور هستند

مسکو- ایرنا- کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مراسم روز دانشجو در مسکو با بیان اینکه دانشجویان در همه عرصه‌ها، طلایه‌داران میدان استقلال، آزادی و پیشرفت ایران اسلامی هستند، بر حل مشکلات صنفی دانشجویی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مسکو، مراسم گرامیداشت روز دانشجو شامگاه یکشنبه در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد و دانشجویان به بیان مشکلات تحصیلی خود در این کشور پرداختند.

بالا رفتن سرسام آور هزینه تحصیل برای دانشجویان ایرانی مقیم روسیه در اثر تلاطم ارزی در کشور، دریافت مبالغ هنگفت و غیر واقعی از سوی شرکت‌های اعزام دانشجو، اعلام نشدن اطلاعات صحیح تحصیلی از سوی مؤسسات اعزام دانشجو، ایجاد مشکلات تصنعی از سوی شرکت‌های سود جو برای دانشجویان، بی توجهی به کیفیت برخی مؤسسات آموزشی، تایید نشدن مدرک برخی دانشگاه‌های روسیه از سوی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، نبود اتحاد بین دانشجویان مشغول به تحصیل در روسیه، بی توجهی برخی دانشگاه‌های روسیه به مشکلات دانشجویان و مشکلات کنسولی از جمله مواردی بود که دانشجویان حاضر در این مراسم مطرح کردند.

سفیر ایران: دانشجویان طلایه‌داران میدان استقلال و پیشرفت کشور هستند
 

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا که بصورت ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت کرده بود، با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه، گزارشی از پیگیری مطالب طرح شده در جلسات برگزارشده با دانشجویان در مسکو را  با وزارتخانه‌های متولی در ایران ارائه داد.

سفیر ایران: دانشجویان طلایه‌داران میدان استقلال و پیشرفت کشور هستند

وی همچنین با اشاره به روند سازنده و تاثیرگذار حرکت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویی در طول تاریخ کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به نقش درخشان این حرکت‌ها در پیشرفت کشور تاکید و رسالت مهم دانشجویان بر ضرورت توجه ویژه به تحولات علمی جهانی و گذراندن مرزهای دانش را یادآوری کرد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز با تبریک روز دانشجو به تمامی رهروان مسیر علم و دانش به ویژه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های فدراسیون روسیه، بر نقش کلیدی و تاثیر گذار دانشجویان در پیشرفت ایران اسلامی تاکید کرد.

جلالی با تشریح تحولات تاریخی کشور و وقایع ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ که منجر به شهادت سه‌تن از جوانان دانشجوی کشور شد، زوایای تاریخی واقعه مذکور که نماد مقابله با استعمار خارجی، استبداد داخلی و عدالت خواهی بود را برشمرد.
 
سفیر ایران در مسکو در ادامه به حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی که در روسیه تحصیل می‌کنند اشاره کرد و گفت: دانشجویان در همه عرصه‌ها، طلایه‌داران میدان استقلال، آزادی و پیشرفت ایران اسلامی هستند.

سفیر ایران: دانشجویان طلایه‌داران میدان استقلال و پیشرفت کشور هستند

جلالی افزود: امروز دانشجویان فهیم و با بصیرت با ایجاد پیوندی ناگسستنی میان علم و ایمان و عمل، به نماد روشنی از خودباوری در مسیر علم و آزادی تبدیل شده‌اند و همواره تاریخ ایران را به حضور حماسه ساز خود مزین کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه دانشجویان به تقویت کرسی‌های نظریه پردازی، ارتباط با صاحب نظران دینی، تحلیل درست از وقایع و امید به آینده، دانشجویان را نماد فرهنگ و تمدن ایران، هویت ملی و سفیران دیپلماسی عمومی کشور نامید و بر حل مشکلات صنفی دانشجویی تاکید کرد.

پخش کلیپ به مناسبت روز دانشجو، تریبون آزاد، پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و تجلیل از تعدادی از دانشجویان ایرانی برتر و نخبه در دانشگاه‌های روسیه از دیگر برنامه‌های اجرا  شده در این مراسم بود.

سفیر ایران: دانشجویان طلایه‌داران میدان استقلال و پیشرفت کشور هستند

نظر شما