شناسهٔ خبر: 51214774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قمار بزرگ ترامپ در مقابل توئیتر و فیس بوک

راضیه خوئینی

ترامپ برای راه اندازی شبکه های اجتماعی خود 1 میلیارد دلار از سرمایه گذاران بزرگ دریافت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا 1.25 میلیارد دلار برای تامین مالی پلتفرم «ارتباطی» آینده خود با عنوان «حقیقت اجتماعی TRUTH Social » که قرار است جایگزینی برای فیس بوک، یوتیوپ یا توئیتر باشد، جمع آوری کرد. این شبکه اجتماعی باید در سه ماهه اول سال 2022 راه اندازی شود.

این اقدام ترامپ در واکنش به تعلیق حساب‌های کاربری اش در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر پس از حمله گروهی از حامیانش به کنگره آمریکا در زمان انتخابات است.

شرکتی که مسئول ایجاد شبکه اجتماعی آینده دونالد ترامپ است و شرکتی که برای ورود به بازار بورس باید با آن ادغام شود تایید کردند که در روز 4 دسامبر گروهی از سرمایه گذاران بزرگ متعهد شده اند که یک میلیارد دلار روی این پروژه سرمایه گذاری کنند.

این مبلغ علاوه بر 293 میلیون دلاری که قبلا توسط شرکت دیجیتال ورد، (Digital World Acquisition Corp) هنگام ورود به وال استریت در ماه سپتامبر پرداخت شد. با حذف کارمزدهای معاملات، گروه رسانه و فناوری ترامپ باید 1.25 میلیارد دلار برای راه اندازی شبکه اجتماعی مستاجر سابق کاخ سفید تامین کند.

دونالد ترامپ در پایان ماه اکتبر اعلام کرد که این شرکت برای حمایت از شبکه اجتماعی آینده خود با شرکت « Digital World Acquisition Corp، ادغام خواهد شد تا امکان حضور در بازار بورس را داشته باشد. از طریق یک ابزار مالی مطابق با مد روز که باعث بالا رفتن ارزش سهام شرکتی در بازار بورس می شود و متضمن آینده آن شرکت در ماه های آینده خواهد بود. همچنین امکان ورود شرکت به وال استریت بدون طی کردن مراحل سنتی را فراهم می آورد.

پلتفرم آیندۀ رئیس جمهور سابق تحت عنوان «حقیقت اجتماعی» قرار است که جایگزین فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و شبکه های اجتماعی ای شود که حساب کاربری ترامپ را تعلیق کرده اند.
در حال حاضر امکان دسترسی به پیش سفارش این پلتفرم اجتماعی روی اپ استور فراهم شده است ولی از لحاظ تئوری نیز باید تا سه ماهه اول سال 2022 راه اندازی شود.

 

نظر شما