شناسهٔ خبر: 51207152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تقی‌پور:

فشارهای غرب تاثیری بر ایران ندارد

مهر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران هیچ گاه تحت تاثیر فشارهای سیاسی و تهدیدات غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و آنان باید در یک محیط منطقی و عقلانی با ما مذاکره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رضا تقی‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، گفت: حفظ عزت، حکمت و مصلحت در مذاکرات برای ما بسیار مهم است و این مسئله بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

معلوم نیست علی باقری در ‎وین چه کرده که اینها کپ کردند!

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تحت تاثیر فشارهای سیاسی و تهدیدات غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و علی رغم اینکه آنان همواره به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کشور ما هستند، اما ایران مسیر خودش را با عزت و اقتدار طی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد اقدامات خصمانه متعددی از سوی برخی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم و بر این اساس، تاکید ایران آن است که آنان باید این بار در یک محیط منطقی و عقلانی با ما مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید:

باقری‌کنی: ایران از خواسته‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند

تقی‌پور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل و ارتباط دوستانه و چندجانبه با کشورهای جهان است، اما شرط ما برای انجام مذاکرات آن است که طرف مقابل به هیچ وجه از زبان هشدار و تهدید در برابر مقامات ایران استفاده نکند، قوانین بین‌المللی نقض نشود و اصول ما در سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات باید در شرایط برابر سیاسی و در یک محیط منطقی و عقلانی انجام شود، گفت: اگر غربی‌ها بخواهند هشدار دهند و یا آنکه به دنبال اقداماتی باشند که فشارهای سیاسی را علیه ایران تشدید کنند، به این معناست که آنان فقط در صحبت‌های خود بحث مذاکره را مطرح می‌کنند و به صورت نمایشی دنبال توافق با ما هستند، اما در عمل مذاکره و تعامل را نقض می‌کنند که ما زیر بار این مسئله نمی‌رویم و آنان باید در عمل هم نشان دهند که به دنبال تغییر رویه و انجام تعهداتشان هستند.

نظر شما