شناسهٔ خبر: 51202887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون صنایع خواستار ساماندهی فضای آموزشی شد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی و وضعیت کولبران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی در نطق میان دستور روز یکشنبه خود در صحن مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز معلولین و تبریک روز دانشجو گفت: امیدواریم در حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر به ویژه افراد دارای معلولیت با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولین، در احقاق حقوق و امتیازات شهروندی این افراد تلاش کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با قدردانی از انتصاب استاندار جوان، انقلابی و بومی استان کردستان خطاب به رییس جمهوری افزود: تقاضا دارم سفر به استان کردستان را در اولویت سفرهای استانی خود قرار داده و از نزدیک با محرومیت‌ها و دردهای مزمن این استان آشنا شوید و دستورهای مقتضی را در ابتدای شروع به‌کار دولت مردمی صادر کنید.

رحیمی عنوان کرد: وظیفه ما نمایندگان مجلس و شما مجریان قانون به توصیه رهبر معظم انقلاب، در میان مردم و در کنار مردم ماندن است.

وی خطاب به آیت‌الله رییسی تصریح کرد: گذشته از درد بیکاری، تورم، فقر، کمبود آب، جاده‌های استاندارد، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی و آنتن‌دهی تلفن همراه که میراث ناکارآمدی دولت‌های گذشته است می‌خواهم از درد مردمی سخن بگویم که پیام‌آور وحدت، مظهر وفاداری و نماد ایستادگی هستند و خدمت ما مردم کُرد به انقلاب و نظام به تعبیر رهبری باعث یاس و ناامیدی دشمنان شده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس بیان کرد: متاسفانه بر توسعه و پیشرفت این دیار قفل محکمی زدند تا شاهد معجزه کلید باشیم اما نتیجه آن بی‌تدبیری و ناامیدی بود. درد دیار من پیدایش و رواج پدیده شوم کولبری است.

رحیمی خطاب به رییس‌جمهوری ادامه داد: استان من قطب معدن، دامداری، کشاورزی، گردشگری، تجارت و دروازه صادرات و مهد پرورش نخبگان است اما سهم ما از مدیریت کلان کشوری و مراکز تصمیم‌گیری نادیده گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه منکر عنایت رهبر معظم انقلاب در انتصاب دلاورمرد این دیار دریادار شهرام ایرانی و همچنین سپردن سکان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به دست نخبه کردستانی حجت‌الله عبدالملکی نیستیم اما این قطره‌ای از دریایی است که سهم استان من است.

این نماینده مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: از شروع مجلس یازدهم هر هفته و در پایان هفته روزهای کاری مجلس، برای بازگشت به حوزه انتخابیه‌ام، حداقل ۹ ساعت با ماشین یا اتوبوس طی مسیر می‌کنم زیرا منطقه حوزه انتخابیه من با تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، مغفول مانده و خطوط ریلی به خود ندیده و به غیر از پرواز هواپیماهای جنگی در دوران دفاع مقدس، هواپیمایی از آنجا عبور نمی‌کند.

رحیمی گفت: شوق دیدار چهره به چهره با موکلین عزیز و نجیبم سختی راه را برایم آسان می‌کند و از این دیدارها مسرور و خرسندم اما به همان اندازه غمگین و اندوهگین هستم زیرا همشهری و موکلین عزیزم در حسرت جاده دسترسی مناسب و ایمن، نگاه مطالبه‌گر خود را به من دوخته است.

انتقاد از وضعیت راه‌های ارتباطی در هنگام کولاک و برف

وی عنوان کرد: روستانشینان محروم در زمستان بیم آن دارند که در فصل بارندگی و سرمای یخبندان و به هنگام بیماری پدر، مادر و فرزندان خود و یا تیر خوردن کولبری بی‌نوا چگونه آنها را به مراکز درمانی برسانند، یا همسر و زنان باردار روستای آنها در زمان انتقال به بیمارستان در هنگام کولاک و برف و بسته شدن هفتگی راه‌های ارتباطی چگونه جان سالم به در ببرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در کنار این سرنوشت غم‌انگیز، کشاورز زحمتکش و رنجور دیار خود را می‌بینم که با داشتن زمین‌های حاصلخیز و بارش‌ بالاتر از میانگین استانی و دارا بودن ۷۰ درصد روان‌آبهای کشور متاسفانه همچنان رتبه اول کشت دیم را کسب می‌کند.

رحیمی یادآور شد: شهروندان نجیب و فهیمی را می‌بینم که در شهرستان بانه به واسطه کمبود آب، دبه به دست یا در شهرستان سقز به دلیل عدم کیفیت آب، راهی چشمه‌های اطراف شهرها و روستاها می‌شوند.

نظر شما