شناسهٔ خبر: 51197630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

همزمان با هفته بسیج برگزار شد؛

نشست خوانش کتاب «شبیخون غیور اصلی» با حضور نویسنده

نشست معرفی کتاب «شبیخون غیور اصلی» همزمان با هفته بسیج با حضور نویسنده کتاب به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، نشست معرفی کتاب «شبیخون غیور اصلی» همزمان با هفته بسیج با حضور علیرضا غلامی، نویسنده کتاب؛ هاجر مرادیان، مادر شهید معزز غیور اصلی و و اسماعیل صدیقی، مدیر انجمن راویان دفاع مقدس شهرستان گناباد به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری، انجمن راویان دفاع مقدس و مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا غلامی، نویسنده کتاب «شبیخون غیور اصلی» گفت:  هدف من از نگارش این کتاب تبیین و تشریح اوضاع ‌و احوال روزهای آغازین جنگ تحمیلی و یادآوری لحظه‌های مهم، حساس و حیاتی است که با حماسه و ایثار بسیاری از جوانان این مرز و بوم شکل مقدس به خود گرفت. این کتاب روایت زندگی و لحظه های  یکی از این نقش‌آفرینان هشت سال دوران دفاع مقدس به نام «غیور اصلی» در است.

وی با اشاره به درایت و ایثاگری شهید غیور اصلی در عملیات های دوران دفاع مقدس، افزود: بدون شک آنچه که باعث عدم سقوط شهر اهواز در روزهای آغازین جنگ تحمیلی شد، نقشه شبیخون شهید غیور اصلی بود. درایت این شهید معزز باعث شد که لشگر بعثی عراق مجبور به بالغ بر ۹۰ کیلومتر عقب نشینی از شهر اهواز شود تا بدین وسیله فرصت بیشتری در اختیار سربازان ایرانی برای کمک رسانی و ارسال تجهیزات قرار دهد.

در ادامه اسماعیل صدیقی، مدیر انجمن راویان دفاع مقدس شهرستان گناباد گفت: در پی پیشروی، تهدید و جنگ روانی رژیم بعثی عراق در زمانه یورش به شهر اهواز، امام خمینی(ره) در بیانیه ای خطاب به دشمن متجاوز فرمودند «مگر جوانان اهواز مرده اند که اهواز به تسخیر دشمن درآید». این پیام نیروی محرکه جوانان اهواز و در صدر آنان شهید غیور اصلی برای مقابله با دشمن شد.

وی تصریح کرد: پس از آن بیانیه و در پی ولایت پذیری جوانان ایران زمین، شهید غیور اصلی به همراه ۲۸ نفر از لشگریان خود با حرکت به سمت حمیدیه شهر اهواز با ایستادگی در مقابل دشمن، اهواز را از سقوط حتمی نجات دادند.

در پایان طی ارتباط تلفنی با  هاجر مرادیان، مادر شهید غیور اصلی ضمن بیان خاطراتی از این شهید بزگوار، اظهار کرد: من فرزندم را تقدیم اسلام و انقلاب کردم و از جوانان عزیز تقاضا می کنم با ادامه راه شهیدان باعث افتخار کشور عزیزمان ایران شوند.

نظر شما