شناسهٔ خبر: 51193564 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسمومیت ۸ گرگ خاکستری در ایالت مورگان

گرگ‌های خاکستری به دلیل مسمومیتی که هرساله برای تعدادی از آن ها رخ می دهد در معرض خطر انقراض هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از BBC NEWS، در ماه فوریه، پنج گرگ مرده در نزدیکی کوه هریس کشف شد و پلیس ایالت مورگان آمریکا در حال تحقیق در مورد مسمومیت هشت گرگ خاکستری است که در اوایل سال جاری توسط محیط بانان کشف شده بودند.

بعد از مدتی محیط بانان سه گرگ مرده دیگر در آن مکان پیدا کردند. آزمایشاتی که بر روی گرگ‌ها انجام گرفت، مسمومیت تمامی گرگ‌ها را توسط یک ماده سمی نشان داد. این ماده سمی منجر به کشته شدن گرگ‌ها شده بود. مقامات از مردم و گروه‌های حفاظتی درخواست کردند، اطلاعات مناسبی در رابطه با این حادثه ارائه دهند.

در بیانیه‌ای، پلیس ایالت مورگان گفت: در دسته اول پنج گرگ، که همگی اعضای قلاده یک دسته بودند به همراه یک زاغی در نزدیکی کوه هریس مرده پیدا شدند. بیش از یک ماه بعد، در ۱۱ مارس، مقامات، جسد یک گرگ، یک اسکنک و یک زاغی را کشف کردند. همچنین لاشه دو گرگ دیگر در ماه‌های آوریل و جولای پیدا شد که طبق گزارش‌های اعلام شده تمامی گرگ‌ها مسموم شده اند. در بیانیه آمده پلیس به دنبال سر نخ‌هایی توسط مردم است.

<div id="video-display-embed-code_15229473"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7987390/15229473?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی پلیس ایالت مورگان گفت: احتمال چندین اتهام وجود دارد که با آن‌ها رو برو شویم. محکومیت فرد برای داشتن گرگ به پنج سال زندان یا جریمه ۱۲۵۰۰۰ دلاری و اتهام دیگر مجرم، قرار دادن ماده سمی در محل زندگی گرگ‌ها است که مجازات یک سال زندان و جریمه ۶۰۰۰ دلاری به همراه خواهد داشت. همچنین احتمال دارد برای هر گرگ جریمه ۷۵۰۰ دلاری تعیین شود. در ادامه سخنگوی پلیس گفت: این اتهامات بسته به شرایط مجرمان متغییر است.

مدیر اجرایی سازمان حمایت از حیات وحش، گفت: مسمومیت گرگ‌ها یک عمل «بزدلانه و نفرت‌انگیز» است. این گونه از گرگ‌های خاکستری در معرض خطر اعلام شدند که سازمان حفاظت آن‌ها را از انقراض نجات داد. همچنین این حیوانات در سال گذشته توسط دولت ترامپ از فهرست انقراض خارج شدند، اما اکنون دولت بایدن درحال بررسی مجدد گونه‌های خاکستری گرگ‌ها هستند تا آن‌ها را در فهرست انقراض قرار دهند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما