شناسهٔ خبر: 51189128 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

دُز اول واکسن کرونا به ۹۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی بر ضد کرونا واکسینه شده و دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غلامعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: گفت: ۷۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی نیز هر ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که باید این مقدار به ۸۵ درصد برسد تا مصونیت جمعی در استان ایجاد شود.

او افزود: متوسط واکسیناسیون دانش آموزان در آذربایجان شرقی نیز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و در مجموع ابتلاء به کرونا در استان روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.

او با بیان اینکه در آذربایجان شرقی شهر قرمز و نارنجی کرونایی وجود ندارد، گفت: اکنون هفت شهرستان استان در وضع زرد و بقیه از جمله تبریز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت: اکنون حدود ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند و روزانه نتیجه حدود ۱۱۰ آزمایش کرونا در استان مثبت اعلام می‌شود.

درستی خاطر نشان کرد: متوسط فوت بر اثر ابتلاء به کرونا در آذربایجان شرقی به پنج تا ۶ مورد در روز رسیده و موارد جدید این بیماری در استان به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

او با بیان اینکه تاکنون در ایران و آذربایجان شرقی، موردی از سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» مشاهده نشده است، ادامه داد: اکنون به طور متوسط روزانه حدود ۱۱۰ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما