شناسهٔ خبر: 51186425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معادن غنی پاشنه آشیل توسعه اقتصادی خلخال

استاندار اردبیل گفت: شهرستان خلخال غنی از معادن سنگ، فلزات و مصالح ساختمانی است که بهره‌برداری از معادن توسعه اقتصادی این شهرستان را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

معادن غنی خلخال پاشنه آشیل توسعه اقتصادی منطقه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جریان سفر یک روزه به شهرستان خلخال اظهار کرد: دغدغه اصلی ما در شهرستان خلخال اشتغال جوانان، توسعه اقتصادی و تولید ثروت از ظرفیت‌های موجود است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان خلخال دارای ظرفیت‌های گردشگری، بوم‌گردی و معادن مختلف است افزود: در هفته گذشته قراردادی در رابطه با معادن فلزی با شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن فلزات منعقد شد که در حوزه معادن سنگ آهن اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو در حوزه کارخانه فرآوری معادن مس خلخال تا سال آینده به سرانجام می‌رسد که با رونق معادن فلزی در این شهرستان یک جهش قابل توجهی در رونق اقتصادی و اشتغال رخ خواهد داد.

معادن غنی خلخال پاشنه آشیل توسعه اقتصادی منطقه
شهرک گلخانه‌ای خلخال تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود
عاملی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد افزود: راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای در زمینه‌های تولید گل رز هلندی به یک قطب بزرگ تبدیل شده و قرار است شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۶۰ هکتار استعدادیابی شود و با جانمایی مناسب این حوزه تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
وی تصریح کرد: در حوزه صنعتی نیز سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و در رابطه با سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و برخی هم با مشکلات کوچک مواجه بودند در جلسه ستاد تسهیل تعیین تکلیف شدند.
عاملی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران جدیدی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه و بانک‌های عامل روند صدور مجوز و سایر مراحل اجرا تسهیل و شروع به کار خواهند کرد.
معادن غنی خلخال پاشنه آشیل توسعه اقتصادی منطقه
پروژه‌های بلاتکلیف حوزه گردشگری خلخال تعیین تکلیف شد
وی در رابطه با حوزه گردشگری نیز تشریح کرد: شهرستان خلخال دارای ظرفیت گردشگری بسیاری است و تعدادی از طرح‌های بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده بود که با هماهنگی و پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های متبوعه سرمایه‌گذاران پروژه‌های خود را ادامه خواهند داد.
استاندار اردبیل عنوان کرد: بحث جاده‌های خلخال، تعریض و ساخت آن‌ها برای اقتصاد این شهرستان حایز اهمیت بوده که باید این شهرستان از چند جهت به راه‌های اصلی متصل تا زمینه دسترسی فراهم شده و از بن بست خارج شود.
راه اصلی کلور-درام برای استان اردبیل اهمیت ویژه‌ای دارد
عاملی با اشاره به این که راه اصلی کلور-درام برای استان اردبیل به ویژه شهرستان خلخال از جایگاه مهمی برخوردار است افزود: تلاش ما این است تا منابع و اعتبار لازم برای این پروژه را تامین کنیم که در هفته گذشته از محل ماده۵۶ با بانک مسکن جلسه‌ای برگزار و یکصد میلیارد تومان از این محل برای این پروژه تصویب شد.
وی ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهوری به استان اردبیل مصوبه‌ای در رابطه با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته بود که پیگیری شد و در سال آینده نیز از محل‌های دیگری نیز جهت تامین منابع پیگیری می‌شود.


استاندار اردبیل در رابطه با تونل گردنه الماس گفت: احداث این تونل گردشگری نزدیک۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از محل‌های قابل دسترسی پیگیری و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود که بیش از ۶۰ درصد مشکلات مردم در زمستان با احداث این تونل حل می‌شود.
عاملی با بیان اینکه احداث سد‌های معیشتی و آبرسانی به روستا‌ها و شهرستان خلخال در اولویت قرار دارد تصریح کرد: برنامه‌هایی برای سال آینده تدوین شده که با اجرایی شدن آن‌ها گره مشکلات مردم این شهرستان باز خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_7332713"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3295360/7332713?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما