شناسهٔ خبر: 51174658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیام کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام؛ تسلیم در مکتب رهروان ولایت معنی ندارد

گروه استان‌ها - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اختتامیه با شکوه کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام گفت: پیام کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، آن بود‌، تسلیم در مکتب رهروان ولایت معنی ندارد.

صاحب‌خبر -

سردار جمال شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام ، با اشاره به اختتامیه با شکوه کنگره ملی 3000 شهید استان ایلام اظهار داشت: پیام کنگره 3000 شهید استان ایلام، آن بود‌، تسلیم در مکتب رهروان ولایت معنی ندارد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: آیین اختتامیه کنگره با شکوه سرداران و 3000 شهید استان ایلام در حالی به اوج عظمت و جوشش چشمه‌های زلال خود رسید که از برکت خون‌های پاک این عزیزان‌، حرکت جهادی و امید آفرین خدمت رسانی به مردم عزیز که در ذیل 43 عنوان خدمت به میمنت چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی آغاز شده است،به عنوان یک فرهنگ و آرمان برگرفته از سیره و مکتب شهیدان، پرخروش تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.

شاکرمی باشکرگزاری به درگاه الهی برای موفقیت و نتیجه بخش بودن کنگره 3000 شهید سرافراز استان ایلام، خاطرنشان کرد: آن چه در برگزاری این کنگره ملی عیان است، توجه نگاه‌های مسئولان کشوری به استان ایلام و شهدای گرانقدر آن است که این نگاه نسبت به گذشته افزون شده است و این از برکت خون شهدای استان ایلام است که امیدواریم به برکت خون شهدا استان ایلام در مسیر توسعه و اعتلا قرار گیرد.

مهمترین موضوع کنگره 3000 شهید استان ایلام از نگاه فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای بود که گفت: فرصت دیدار با رهبر معظم انقلاب را نصیب خادمان کنگره ملی 3000 شهید استان ایلام شده است و در این دیدار معظم له فرمودند:" ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی از مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه، ایستادگی کرد".

وی گفت: فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موجب آن شد تا توان بیشتر و عزم اراده‌افزون‌تر در میان مردم ایلام اعم از زن و مرد، بزرگ وکوچک و جوان و نوجوان برای ادامه مسیر جانفشانی در راه آرمان‌های مکتب سرخ تشیع حاصل شود و در راستای خدمت به مردم و ایجاد فضای همدلی و اتحاد محکم تر از گذشته گام بردارند.

فرمانده نظامی ارشد استان ایلام گفت: کنگره 3000شهید استان ایلام با همه دستاوردها و پیامدهای ارزشمند خود یک پیام داشت و موید این نکته بود که در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد و باید بدون تزلزل در برابر وسوسه های دشمن به مسیر خود ادامه داد و برای رسیدن به قله های پیشرفت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی باید سختی ها و مشکلات را تحمل کرد.

سردار شاکرمی مصادیق صبر و استقامت مردم ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: مصداق بارز صبر و استقامت مردم غیرتمند ایلام در دوران دفاع مقدس آن است که مشکلات و کمبود امکانات مادی نه تنها مانع رشد و حرکت آنان نشد بلکه باعث تربیت و ظهور جوانان نخبه ای همچون شهید رضایی‌نژاد شد که دشمنان زبون این ملت از ترس نبوغ علمی‌اش ، بزدلانه و ناجوانمردانه او را ترور کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به فضای معنوی حاصل از برگزاری کنگره 3000 شهید استان ایلام گریزی زد و گفت: امروز فضای دیار دلیر پرور ایلام معطر به رایحه دلپذیر 3000هزار کبوتر خونین بال است که خون پاکشان اکسیری از معرفت و غیرت را برای همه دوران‌ها در این سرزمین جاودانه ساخته است و مشحون از اسطوره های کم نظیری از نقش طلاب و روحانیون ، فرهنگیان و دانش آموزان ،دانشجویان ، عشایر سلحشور ، ورزشکاران و زنان شهیده است که با برگزاری اجلاسیه های پر از شور و شعف در شهرستان‌ها به اجلاسیه نهایی کنگره شهداء ختم شد ، فرصتی مغتنم را فراهم ساخت که برای سال‌های آینده و نسل‌های بعد، توشه ای گرانبها از آثار و خاطرات شهداء ، رزمندگان و ایثارگران در قالب های هنری و تجسمی ، کتاب ، فیلم و ... پدیدار شود.

سردار شاکرمی تلاش‌های شبانه روزی اعضای ستاد برگزاری کنگره 3000 شهید استان ایلام را تلاشی جهادی دانست و گفت: در برگزاری کنگره 3000 شهید استان ایلام همه مردم استان ایلام و مسئولان حضور و ایفای وظیفه و دین نسبت به شهدا کرده‌اند که جا دارد از تک تک مردم استان ایلام، ایلات و عشایر و روستایی و شهری و تمام مسئولان سیاسی، نطامی، انتظامی و امنیتی سپاسگزاری و برایشان آرزوی موفقیت کرد و از خداوند متعال خواست تا اجر آنان را محشور شدن با شهدا قرار دهد.

سخن پایانی سردار شاکرمی به حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان ارشد سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی بود که گفت: این حضور برای مردم ایلام عزتمند و موجب سرافرازی و برای مقامات مدعو که رنج حضور را در استان ایلام بر خود تحمل کرده‌اند، تجدید میثاق دوباره با شهدای گلگون کفن مرزهای عزت و شرف در استان ایلام و یادآور خاطرات حضور این بزرگواران در میدان نبرد در دوران دفاع مقدس است که جای تقدیر دار.

شاکرمی در ادامه به این نکته اشاره کرد که آن چه کنگره 3000 شهید استان ایلام و حضور پرشور مردم ایلام به ما آموخته است آن است که امام خود را تنها نگذاریم و در راه تحقق مکتب سرخ شهدا جانفشانی کنیم تا جاودانه شویم.

انتهای پیام/180/ی

نظر شما