شناسهٔ خبر: 51173741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مراسم تشییع آیت‌الله صادقی در خرم‎آباد برگزار شد

ابراهیم شریفی

پیکر آیت‌الله صادقی، امام‌جمعه موقت خرم‎آباد و از علمای برجسته لرستان صبح امروز، ۱۳ آذرماه از مقابل حوزه علمیه کمالیه خرم‎آباد به سمت مصلی الغدیر تشییع شد.

صاحب‌خبر -

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله صادقی، امام‌جمعه موقت خرم‎آباد و از علمای برجسته لرستان صبح امروز، ۱۳ آذرماه از مقابل حوزه علمیه کمالیه خرم‎آباد برگزار شد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم، روحانیون، طلاب مدارس علمیه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان حضور داشتند، پیکر مطهر آیت‌الله عباسعلی صادقی‌قهاره بر روی دستان مردم قدرشناس شهر خرم‎آباد به سمت مصلی الغدیر خرم‎آباد تشییع شد.

یادآور می‏‌شود، آیت‌الله عباسعلی صادقی، متولد ۱۳۰۴ هجری شمسی از روستای «کیسار» استان اصفهان است که طی عمر بابرکت خود، به تربیت شاگردان فراوانی در استان لرستان همت گماشت و طلاب و روحانیان بسیاری در محضر این استاد گرانقدر کسب علم کردند.

آیت‌الله صادقی دروس ابتدایی حوزه را در اصفهان فرا گرفت و بعد از آن به قم مراجعت کرد و از محضر اساتیدی چون آیت‌الله بروجردی، صدوقی و محقق داماد بهره‌مند شد.

وی از سوی آیت‌الله کمالوند به‌عنوان مدرس به حوزه علمیه لرستان دعوت و تا آخر عمر خود را در این استان سپری کرد. ایشان نامی‌آشنا در لرستان و حتی در حوزه‌های علمیه کشور بود.

این عالم عالیقدر چهار دهه به بیان احکام از طریق صدا و سیمای لرستان پرداخت و  ۸۰ سال در لرستان مشغول تدریس معارف، اعتقادات، فقه و اصول بود و صدها شاگرد از ایشان بهره‌مند شدند.

آیت‌الله صادقی تشکیل کمیته انقلاب، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، ریاست حوزه علمیه کمالیه و تولیت حوزه صادقیه را بر عهده داشت و در جبهه‌ها همراه رزمندگان اسلام بود.

این مجتهد وارسته سال‌ها همراه امام و مقام معظم رهبری در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی تلاش کرد، به‌طوری‌ که بسیاری از مراجع عظام تقلید حال حاضر از شاگردان این شخصیت بودند.

آیت‌الله شیخ عباسعلی صادقی که دارای پنج فرزند پسر و دو فرزند دختر است، ۱۲ آذرماه جاری پس از تحمل یک دوره بیماری به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

انتهای پیام

نظر شما