شناسهٔ خبر: 51173593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام: استاندار ایلام رزومه درخشانی در حوزه های مختلف دارد

فریادیان

امام جمعه ایلام گفت:برای تحقق اهداف دولت همه پای کار باشند و به استاندار جدید کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا ایلام ،حجت‌الاسلام و المسلمین"الله‌نور کریمی‌تبار" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نهضت دانشجویی به عنوان موتور پیش‌برنده در انقلاب ما از آغاز تاکنون تاثیرگذار بوده،  اظهار داشت: از جمله قشرهایی که از آغاز سال ۱۳۳۲ در برابر استکبار جهانی ایستادند دانشجویان  بودند.

وی با اشاره به وقایع ۱۶ آذر و شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران گفت: این نهضت دانشجویی استمرار داشت و به آمریکا و حکومت طاغوت اعتراض داشتند و در انقلاب سفیدو سال های اوج انقلاب یکی از شاهکارهای آنها تصرف لانه جاسوسی بود که به عنوان انقلاب دوم از آن یاد شد و شاهکار بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دانشجویان در طول دوران دفاع مقدس هم در نقش‌آفرینی دانشجویان سرنوشت ساز بوده است، مثل دانشجویانی که فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند همچون شهید زین‌الدین، همت و متوسلیان و دقایقی که با سن کم فرماندهی خوبی داشتند.

نماینده ولی فقیه همچنین به نقش دانشجویان از محافظت آن‌ها از حرم حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت:دانشجویان در دفاع از امنیت و سلامت جامعه نیز شهدایی را تقدیم کرده‌اند.

وی گفت: قشر دانشجو، قشری وابسته نیست، هیچ ملاحضه ای ندارد، ترسی برای از دست دادن پست یا مالش را ندارد و این موجب شده که همواره مطالبه گر باشد که این دو خواسته هایی هستند که دانشجویان باید در تحقق آن تلاش کنند.

دکتر کریمی تبار با اشاره به اینکه اگر آرمان‌خواهی و مطالبه گری را داشته باشند می‌توانند جریان‌ساز باشند، گفت: به مناسبت همین روز انتظار داریم دانشجویان عزیز ما آرمان گرایی و مطالبه‌گرایی را در منظومه انقلاب اسلامی قرار دهند و اهتمام ویژه‌ایی به پیشرفت علمی و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت:در آرمان‌گرایی باید واقع‌گرایانه برخورد کنند که ما ظرفیت و نیروهای توانمند مورد نیاز را داریم که باید به آن‌ها بها داده شود و گره کور مشکلات را می‌توانند حل کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود نهضت دانشجویی ارزش گرا و ادامه دهنده راه شهدا باشد و بینش سیاسی به‌روزی داشته باشند و همچنین علم خود را نیز باید به‌روز کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند مسائل جامعه را حل کنند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم به خواسته و مشکلات دانشجویان رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تبریک رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت: این انتخاب نشان دهنده این است استان دارای افراد توانمندی است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار مسئولیت وزارت آموزش و پرورش در شرایط فعلی دشوار دانست و گفت: باید بتوانند با نفوذی‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارند برخورد کنند همچنین باید بتوانند سند تحول را محقق و مطالبات فرهنگیان را تامین کنند که این کار بسیار سخت است و مرد میدان می‌خواهد.لذا از خدا می‌خواهیم به این برادر عزیز و همکارانش توفیق خدمت‌گزاری عطا کند.

امام جمعه ایلام انتصاب استاندار را سرنوشت ساز دانست و ضمن تبریک به دکترحسن بهرام نیا  تصریح کرد: این برادر سابقه رزمندگی  و از کسانی است که در مرز ما جانفشانی کرده و همرزم شهدا است و در ادامه این مسیر مسولیت استان را برعهده گرفته است و روزمه ایشان نیز قابل قبول است.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که بارها به وزیر کشور عرض کردم کسی باید سکاندار استانداری باشد که سابقه کار در وزارت کشور را داشته باشد و همچنین نیروی وزارت نفت و نماینده مجلس بوده و این پیشینه قابل اعتماد است و همچنین با استان و مردم آن نیز آشنا هستند.

کریمی تبار گفت: بحث انتخاب تمام شد و مسولین صلاح دانستند و یک شخص را انتخاب کردند پس الان نیز دیگر وقت همکاری است، اصحاب رسانه هم کمک کنند و امیدواریم مدیریت جدید استان با شایسته سالاری و رعایت عدالت زمینه‌ی توسعه بیشتر استان را فراهم کنند. 

 

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

  • استاندار ایلام: اقتدار ایران نسخه تهدید نظامی دشمن را باطل کرده است
  • فرمانده کل سپاه :ایلام سرزمین افتخار است

نظر شما