شناسهٔ خبر: 51173229 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیام تسلیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ نورالدین حیدری

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام‌ نورالدین حیدری را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالدین حیدری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه در دوران دفاع مقدس روز پنج‌شنبه یازدهم آذرماه دار فانی را وداع گفت. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همین مناسبت پیام تسلیتی را صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم پرتلاش و مجاهد خستگی‌ناپذیر، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ نورالدین حیدری، پس از عمری مبارزه، مجاهدت، ایثار و تلاش در جبهه‌های حق علیه باطل، به همرزمان و فرزند شهیدش پیوست.

این روحانی پرافتخار و گران‌قدر، علاوه بر مجاهدت‌های ماندگار در دوران دفاع مقدس در سمت مسئولیت دفتر نمایندگی امام امت در سپاه استان کردستان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) از آغازین روزهای تهاجم دشمن بعثی، با درخشش در عرصه‌های مختلف دفاعی به‌ویژه در جبهه‌های غرب، شمال‌غرب و کردستان نقش‌های مهمی ایفا کرد.

او پس از دفاع مقدس نیز در سمت مسئولیت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع)، بسیجی‌وار با فعالیت‌های تأثیرگذارش در عرصه فرهنگی و اجتماعی، همواره کوشا بود و در نشر و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد و هر جا سخن از شهید و شهادت بود، برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت آماده و پای‌کار، خالصانه حاضر می‌شد.

کتاب «فرزند کردستان» بخش‌هایی از خاطرات این روحانی مبارز را ثبت و منتشر کرده است. همچنین بخش‌هایی از مراحل تدوین تاریخ شفاهی ایشان در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام گردیده است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مصیبت وارده را به خانواده محترم، فرزندان داغدار و بیت معزز شهید حیدری تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نماید.

ان‌شاءالله خداوند روح پاکش را در کنار فرزند شهیدش سر سفره حضرت سیدالشهدا (ع) مهمان و متنعم بگرداند.

دفاع مقدس ,

بنا بر این گزارش حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالدین حیدری متولد سال 1317 در زنجان بود. وی بعد از گذراندن سطوح درسی به‌عنوان طلبه وارد حوزه علمیه زنجان شد و سپس برای ادامه تحصیل و طلبگی خود به قم عزیمت کرد تا بتواند از محضر حضرت آیت‌الله بروجردی و دیگر علمای بزرگ قم استفاده کند. در حوزه علمیه قم آشنایی اولیه و ابتدایی نسبت به امام و انقلاب و نهضت اسلامی پیدا کرد و کم‌کم جزو طلبه‌های انقلابی قرار گرفت، به‌طوری‌که هم درس می‌خواند و هم فعالیت‌های انقلابی انجام می‌داد.

سال 1359 پس از مراجعت به دفتر تبلیغات به درخواست آیت‌الله مدنی برای ماه مبارک رمضان به همراه طلاب دیگر به همدان رفت و پس از بازگشت از دوره در تاریخ 1359/7/7 به سمت باختران (سابق) عزیمت کرد و سال‌ها در آنجا به‌عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه خدمت کرد.

قابل‌ذکر است؛ مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالدین حیدری پدر شهید احمد حیدری است که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما