شناسهٔ خبر: 51172801 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عوارض احتمالی تزریق ژل به لب و سایر نقاط

صاحب‌خبر -
عوارض احتمالی تزریق ژل به لب و سایر نقاط

خبرگزاری آریا - به نقل از مطلب منتشر شده در نی نی سایت؛ تزریق ژل می‌تواند بسیار سریع صورت گیرد و مانند عمل‌های جراحی زمان‌بر نیستند. همچنین اثرات تزریق ژل به‌سرعت قابل‌مشاهده می‌باشند. اما ممکن است عوارض تزریق ژل نیز به سراغ افراد بیاید. این عمل نسبت به عمل‌های جراحی مخصوص زیبایی هزینه‌های کمتری دارند. همین دلایل باعث شده است که به‌مرورزمان افراد بیشتری به تزریق ژل روی بیاورند؛ اما علیرغم مزایای بیان‌شده، تزریق ژل می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. عوارض احتمالی بوده و بستگی به نحوه انجام تزریق دارد و ممکن است در افراد مختلف به شکل های مختلفی باشد.

تزریق ژل و دلایل بروزعوارض

ژل‌های تزریقی، موادی هستند که پس از ورود به بدن، برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها، افزایش حجم و همچنین بازگرداندن طراوت ازدست‌رفته به پوست، مؤثر می‌باشند. این فیلر‌ها به‌صورت فرد ظاهری یکدست می‌بخشند و همچنین باعث فرم دهی به بدن و جذابیت بیشتر بدن افراد می‌شوند.

افرادی که تزریق ژل را انجام می‌دهند، با برخی از عوارض ناشی از آن روبرو می‌شوند. این آثار جانبی معمولاً برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد اما دوران ماندگاری آن‌ها در بدن بسیار کوتاه است. اگر تزریق در شرایط مطلوب صورت گیرد، آثار جانبی به‌هیچ‌وجه شدید و جدی نخواهند بود. شرایط مطلوب می‌تواند در موارد زیر خلاصه شود:

استفاده از مواد مرغوب: ژل‌های مورداستفاده برای تزریق، انواع گوناگونی دارند؛ برخی از آن‌ها از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و برخی دیگر به نسبت بی‌کیفیت به نظر می‌رسند. باید توجه داشت که هرچه ژل تهیه‌شده برای تزریق کیفیت بهتری داشته باشد، احتمال بروز عوارض پس از عمل تزریق را کاهش می‌دهد.

تزریق ژل توسط پزشک متخصص: اگر فرد تزریق ژل را به یک پزشک آگاه یا یک جراح پلاستیک ماهر که از آناتومی ناحیه موردنظر به‌خوبی آگاه است بسپارد، عارضه خاصی برای او پیش نخواهد آمد و تنها چیزی که تجربه خواهد کرد، درد، قرمزی و کمی تورم است که این موضوع کاملاً طبیعی و عادی است و عموم افرادی که این کار را انجام می‌دهند، با چنین چیزی مواجه می‌شوند. همچنین باید متذکر شد که این موارد نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌شوند. برای مثال هرگونه کبودی ایجادشده اطراف ناحیه تزریق، تورم و قرمزی حداکثر تا دو هفته به‌صورت کامل خوبی می‌شوند. متأسفانه برخی از افراد به دلیل مسائل مالی یا دسترسی به پزشک متخصص این کار را به افراد بدون مهارت و بی‌تجربه و غیرمتخصص می‌سپارند که این کار پیامدی جز به خطر انداختن سلامت خودشان و پدید آمدن عوارض جانبی نخواهد داشت.

رعایت توصیه‌های پس از تزریق: قطعاً پس از هر عمل مرتبط با بدن، برای کاهش و یا جلوگیری از عوارض همراه با توصیه‌ها و بایدها و نبایدهایی صورت می‌گیرد. برای تزریق ژل نیز مواردی هستند که توسط پزشک متخصص به فرد گفته می‌شود. این مسائل می‌توانند با توجه به این‌که تزریق ژل در کدام قسمت از صورت یا بدن صورت گرفته است متفاوت باشد. فرد با رعایت توصیه‌های گفته‌شده توسط پزشک می‌تواند احتمال بروز عوارض پس از تزریق را کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطمئن شدن از روش صحیح انجام تزریق ژل، به لینک زیر مراجعه کنید:

https://doctoreto.com/blog/gel-injection/

عوارض تزریق ژل

به‌طورکلی همه فعالیت‌های زیبایی، آثار جانبی دارند. شما نمی‌توانید هیچ فعالیتی در زمینه زیبایی پیدا کنید که کوچک‌ترین عارضه‌ای به دنبال نداشته باشد. تزریق ژل نیز از این موضوع مستثنا نیست. ازجمله عوارض احتمالی تزریق ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرمزی پوست

قرمز شدن پوست برای مدتی، یکی از عوارض تزریق ژل می‌باشد. البته این عارضه نیز چندان عجیب و دور از انتظار نیست و برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. بهتر است در چنین مواقعی فرد با پزشک خود مشورت کند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

حساسیت

حساسیت بعد از تزریق ژل، عارضه دیگری به‌حساب می‌آید که امکان دارد پس از تزریق ژل پیش بیاید. گرچه این موضوع در موارد اندکی اتفاق می‌افتد، اما در برخی از موارد بیماران با این مشکل مواجه شده‌اند. حساسیت می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که شایع‌ترین آن حساسیت به ژل مورداستفاده در تزریق است. از همین جهت توصیه می‌شود که فرد از پزشک خود بخواهد تست‌های لازمه را صورت دهد تا از عدم حساسیت بدن فرد به ژل و مواد به‌کاررفته در آن اطمینان حاصل نماید.

التهابات پوستی

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است پس از عمل تزریق ژل برای فرد پیش بیاید، ایجاد التهابات پوستی است. به صورتی که فرد بر روی نواحی که تزریق ژل صورت گرفته، التهابات بسیاری مانند تاول‌های ریزودرشت را مشاهده می‌کند. لازم به ذکر است که بی‌توجهی به این موضوع، سبب عفونت بعد از تزریق ژل می‌شود و می‌تواند مشکلات گوناگونی را برای فرد به وجود آورد؛ بنابراین بهتر است در صورت مواجه با چنین مشکلی، سریعاً شرایط با پزشک در میان گذاشته شود تا در مدت‌زمان کوتاهی، مشکل برطرف گردد. این مورد ممکن است هنگام تزریق ژل به نقاط ظریف بدن مانند انواع ترریق ژل لب اتفاق بیفتد.

تخریب بافت پوست

گاهی اوقات پوست افرادی که تزریق ژل انجام داده‌اند، تخریب می‌شود. این موضوع می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که ازجمله این عوامل می‌توان به حساس بودن پوست یا بی‌کیفیت بودن ژل مورداستفاده برای تزریق اشاره کرد.

خونریزی و کبودی

از بارزترین عوارض تزریق ژل می‌توان به مواردی چون خونریزی، کبودی و تورم اشاره کرد که این موارد خیلی عجیب، غریب و دور از انتظار نیستند، چراکه پس از گذشت مدت‌زمانی مانند یک تا دو هفته به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

جوش بعد تزریق

گاهی اوقات پس از تزریق ژل، در اطراف ناحیه‌ای که تزریق ژل انجام‌شده است، جوش ‌های ریزودرشتی مشاهده می‌شوند. در رابطه با این موضوع توصیه می‌شود که با پزشک مشورت شود و همچنین از محلول‌ها و کرم‌های مناسب برای برطرف کردن این مشکل استفاده شود.

ایجاد زخم در ناحیه ژل

اگر فرایند تزریق ژل به‌درستی انجام نشود، ممکن است اطراف محل تزریق دچار زخم شود. ژل‌های تزریقی حاوی اسید هیالورونیک هستند و اگر بیش از نیاز پوست وارد منافذ آن شوند، فرایند تولید کلاژن را مختل و درنتیجه پوست را دچار خشکی و زخم می‌کنند. در برخی از موارد، تزریق بیش‌ازحد این ماده منجر به ناهماهنگی بین کلاژن و الاستین شده و ممکن است تولید آن‌ها متوقف شود. این امر موجب خشکی پوست و درنتیجه زخم‌های عمیق پوستی می‌شود.

عفونت

از عوارض تزریق ژل می‌توان به عفونت کردن ناحیه‌ای که تزریق در آنجا صورت گرفته است، اشاره کرد. در بسیاری از مواقع پیش‌آمده است که فرد تزریق ژل را انجام داده و هیچ مشکلی در آن لحظه وجود نداشته است؛ اما پس از گذشت مدت‌زمانی، محل تزریق ژل با عفونت روبرو می‌شود که گاهی اوقات میزان عفونت به حدی زیاد می‌شود که فرد به جراحی نیاز پیدا می‌کند تا عفونت ایجادشده تخلیه شود.

نظر شما