شناسهٔ خبر: 51171756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جنیفر ساکی: موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای سازنده نبود

کاخ سفید مدعی شد که موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای سازنده نبوده و دور جدید مذاکرات وین را با تحریکات هسته‌ای آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

جنیفر ساکی ، سخنگو و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید امروز (جمعه) پس از هفتمین دور مذاکرات وین درباره برنامه هسته‌ای ایران ، ادعا کرد که ایران دور جدید مذاکرات وین را با تحریکات هسته‌ای آغاز کرده است.

 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با تکرار ادعای این‌که دولت جدید ایران با پیشنهاد‌های سازنده به وین نیامده است، گفت: «رئیس‌جمهور بایدن متعهد به بازگشت به توافق هسته‌ای است، اما تازمانی که ایران هم همین کار را انجام دهد. در صورت پایبندی ایران به توافق، راه‌حل‌های ارائه شده می‌تواند در مذاکرات مفید واقع شود.»

جنیفر ساکی در ادامه ادعا‌های آمریکا، رویکرد ایران در مذاکرات را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: «ایران نتوانست با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای احیای همکاری‌ها به تفاهم برسد. ایران در جریان مذاکرات پیشنهاد‌های سازنده‌ای ارائه نکرد و موضع آن‌ها در مذاکرات با هدف حل و فصل مسائل هسته‌ای نبود.»

جنیفر ساکی: موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای سازنده نبود

پیش از این نیز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنشی نسبت به پایان مذاکرات وین اذعان کرد این آمریکا است که به دلیل خروج از توافق هسته‌ای منزوی شده است، نه ایران. او رد ادامه مدعی شده بود که ایران در مذاکرات جدی نیست و آمریکا قصد ندارد به ایران اجازه دهد از روند دیپلماتیک خارج شده و به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد.

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین بعد از چند ماه وقفه به دلیل روی کار آمدن دولت جدید ایران که هشتم آذرماه از سرگرفته شده بود امروز جمعه (۱۲ آذر) پایان یافت.

 

 

نظر شما