شناسهٔ خبر: 51169881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

حمله باور نکردنی آجورلو و صدری به یکدیگر قبل از دربی

مدیران هوادارنما!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ سال‌های نسبتاً زیادی از نمایش های عبث سرخابی‌ها پیش از دربی‌ها می‌گذرد. سال‌هایی که بازیکنان و اعضای کادرفنی قرمز و آبی به شام مشترک دعوت می‌شدند تا این پیام به هوادار منتقل شود که میان ما چیزی جز «دوستی» و «رفاقت» نیست. اما فردای آن روز و در ۹۰ دقیقه بازی، هواداران شاهد اتفاقاتی چون دعوا و بعضاً موارد زشت دیگری بودند و متوجه می‌شدند که آن شام مشترک یک ظاهرسازی فریبنده بوده است. حالا خبری از آن ظاهرسازی‌ها نیست اما اوضاع به‌شکل بدتری دلسرد کننده و آزار دهنده است. خیلی عجیب است که نفر اول دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمتر از ۷۲ ساعت مانده به آغاز دربی، علیه هم و باشگاه رقیب موضع می‌گیرند و هواداران را در فضای مجازی به‌جان هم می‌اندازند. مصطفی آجورلو و مجید صدری همچون دو هوادار بی‌منطقی که چشم‌ها را می‌بندند و دهان را باز می‌کنند تا صرفاً با کری حرف خود را به کرسی بنشانند، با انواع و اقسام جملات باربط و بی‌ربط از خجالت هم درآمدند.
آجورلو که چهارشنبه شب در مراسم تقدیر از هواداران استقلال حضور پیدا کرده بود در بخشی از صحبت‌هایش گفت:«یک گروه آن پشت نشسته که مایل نبودم و نیستم اسم‌شان را بیاورم و اینها همان جماعتی هستند که نگذاشتند استقلال در 5، 6 سال گذشته قهرمان شود. یک جماعت سیاسی از دولت قبل هستند که نگذاشتند شما قهرمان شوید، اینها دست بردار نیستند ولی اشتباه کرده‌اند. پوست‌شان را می‌کنیم.» بعد‌از این صحبت‌ها، عده‌ای از حاضران شعارهایی دادند که آجورلو مجبور شد از آنها بخواهد رعایت کنند. ساعاتی بعد و به‌عبارتی بامداد پنجشنبه مصاحبه‌ای از سرپرست باشگاه پرسپولیس در رسانه رسمی این باشگاه منتشر شد و مجید صدری واکنش تندی به صحبت‌های آجورلو داشت. او مدعی شد که آجورلو مدیرعامل تیم دوم تهران است و باید به ناکامی تیمش عادت کند. صدری در بخشی از مصاحبه‌اش با خطاب قرار دادن همتای خود در باشگاه استقلال که سابقه مدیریت باشگاه پاس تهران را در کارنامه دارد، گفت:«اگر شما به‌عنوان فردی نظامی و سیاسی از قدرت خود برای قهرمان کردن پاس استفاده کردی، دلیل نمی‌شود سایرین هم اینچنین کنند». صدری وعده‌های آجورلو درخصوص جذب کارگزاری 500 میلیاردی را تو خالی توصیف و تأکید کرد که او تنها دو روز پس از صعود پرسپولیس به رتبه‌ای بالاتر از استقلال در جدول، از قدرت پرسپولیس ترسیده است.
با مرور صحبت‌های نابجای طرفین اینطور به نظر می‌رسد که یکی از مقبولیت میان هوادار بهره برد تا هرآنچه می‌خواهد بگوید و دیگری از فضای به‌وجود آمده سوءاستفاده کرد تا بلکه اندکی محبوبیت میان هواداران به‌دست آورد. اما بهتر است آجورلو و صدری به‌خاطر داشته باشند در فوتبالی که اغلب تیم‌های لیگ برتری‌اش با داشتن امکانات اولیه چون استادیوم اختصاصی، زمین تمرین مناسب و ده‌ها مورد دیگر بیگانه هستند، تنها کار و خدمت واقعی است که محبوبیت دائمی به ارمغان می‌آورد وگرنه متوسل شدن به چنین رفتار و گفتاری اگر هم محبوبیتی به همراه بیاورد، زودگذر و مقطعی خواهد بود... آنچه بین مدیران عامل باشگاه‌های محبوب پایتخت در آستانه‌ رویارویی دو تیم در لیگ برتر رخ داد و آنچه از زبان آنها بیرون آمد، با آنچه از مدیران دو باشگاه به‌عنوان نخبگان جامعه‌ هواداری دو باشگاه انتظار می‌رود هیچ قرابتی ندارد. دو مدیر تازه از راه رسیده سرخابی‌ها، خیلی زود به ورطه‌ای افتادند که چند مدیر پیشین دو باشگاه این مسیر را رفتند و گاهی در بدون منطق حرف زدن، به متعصب‌ترین هوادار دو تیم پهلو زدند!

نظر شما