شناسهٔ خبر: 51167860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

شلیک مرگبار بخاطر عتیقه های میلیاردی / ادعای قاتل بعد از مرگ همدستش در زندان

حوادث رکنا: مردی که متهم بود در آبسرد دماوند دست به جنایتی فجیع زده، با مرگ همدستش در زندان اعترافاتش را پس گرفت و خودش را بی گناه خواند .

صاحب‌خبر -

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۸ به دنبال پیدا شدن جسد خونین یک مرد  در  جاده آبسرد دماوند آغاز شد. شواهد نشان می‌داد این مرد احتمالا در جای دیگری کشته و سپس جنازه اش در وسط جاده رها شده تا خودروها از روی آن عبور کنند  و قابل شناسایی نباشد.

به گزارش رکنا، جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد  و در بررسی‌ها مشخص شد متعلق به مرد ۳۷ ساله ای به نام احمد است .

وقتی پزشکی قانونی در گزارشی جای سه گلوله روی بدن قربانی را تایید کرد تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد.

 ماموران پلیس در بازجویی از خانواده قربانی  دریافتند که احمد از مدتی قبل با مرد جوانی به نام حامد اختلاف داشته است. به این ترتیب حامد  بازداشت شد و به قتل با همدستی دوستش به نام علی اعتراف کرد.

 حامد گفت :من و احمد بر سر یک قطعه  زمین با هم اختلاف حساب داشتیم .من زمین را  مدتها قبل به او  فروخته بودم اما احمد پولم  را پس نمی داد .به همین خاطر با او درگیر شدم.

اما در بررسی‌های بعدی مشخص شد اختلاف مالی انگیزه جنایت نبوده و آنها بر سر معامله عتیقه با هم  اختلاف داشته اند.

با افشای این ماجرا حامد بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت.

وی گفت : من می خواستم معامله عتیقه انجام دهم. احمد جای عتیقه ها را می دانست .به همین خاطر تعدادی از عتیقه ها را برداشته  بود و سر همین موضوع با او درگیر بودم. آخرین بار من و دوستم  علی دنبال احمد رفتم و او را سوار ماشین کردیم .علی  هم روی صندلی عقب نشسته بود  که احمد کنار من نشست.  بین راه با احمد درگیر شدم و علی  سه گلوله به او شلیک کرد. دو تیر  به‌دستش و آخرین تیر به شاهرگش برخورد کرد. من و علی برای اینکه از مرگ او مطمئن شویم جسد را در بین جاده  زان و آبسرد انداختیم و چند بار با نیسان از روی آن عبور کردیم .

به دنبال اعتراف های حامد ، علی بازداشت شد و قتل را گردن گرفت .

 پرونده متهمان  با صدور کیفرخواست  به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده بود  اما قبل از جلسه دادگاه از زندان خبر رسید حامد جان سپرده است.

 با مرگ حامد در زندان ،علی اعترافات قبلی‌اش را پس گرفت و خودش را بیگناه خواند.

با اعتراف های تازه این متهم ،وی پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

وقتی علی روبه روی قضات ایستاد گفت: باور کند در آن درگیری علی  به احمد شلیک کرد اما او به من قول داده بود در صورتی که قتل را گردن بگیرم دو و نیم میلیارد تومان پول به من می دهد .من  هم به همین خاطر به قتل اعتراف کردم اما او پولم را نداد.

وی ادامه داد: حالا که حامد در زندان جان سپرده است،من حقیقت را می گویم که بی گناه هستم. من اصلاً احمد را نمی‌شناختم و علت درگیری او با حامد  را نیز نمیدانستم .فقط  حامد به من گفته بود با احمد اختلاف دارد و از من خواسته بود آن شب همراهش باشم .من همراه حامد دنبال علی رفتیم و حامد در بین راه با شلیک گلوله علی را کشت.سپس جسد را از ماشین بیرون انداخت و با ماشین نیسانش چندبار از روی او عبور کرد.

با اعترافات جدید این متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • آسمان قرمز نیویورک، سبز شد، تهران هر روز قرمز تر! / شش مرحله تا رسیدن به وضعیت سبز

    آسمان قرمز نیویورک، سبز شد، تهران هر روز قرمز تر! / شش مرحله تا رسیدن به وضعیت سبز

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما