شناسهٔ خبر: 51167576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه یزد:

دانشگاهها براساس نیاز روز جامعه فعالیت کنند/سبک درست اقتصادی جایگزین نکاه کاسب کارانه در کشور شود

امام جمعه شهر یزد گفت:مسئولان دانشگاهها برای تمام نیازها و مسائل و مشکلات کشور باید تلاش علمی و فعالی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با بیان اینک اقتصاد مقاومتی و توجه به توان داخل یکی از ضروریاتی است که مسئولین کشور باید به آن توجه داشته باشند خاطرنشان کرد:هدف از فعالیت‌های اقتصاد نباید کسب سود و ان هم به میزان زیاد باشد.

وی ادامه داد:فعالان اقتصادی مبایست شرایط آحاد جامعه را نیزدر نظرگرفته و تنها به فکر سود بیشتر نباشند، زیرا که نگاه منفعت طلبانه هیچ مشکلی از کشور ومردم را برطرف نمی‌کند و حتی عامل فشار بیشتر بر مردم نیز خواهد شد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نگاه کاسب کارانه باید از اقتصاد کشور حذف شود تصریح کرد: تجارت این نگاه باید حذف و سبک درست اقتصادی جایگزین آن شود و برنامه ریزی سالم برای استفاده بهتر از تمام منابع موجود در کشور ایجاد و در این مسیر منافع مردم، عدالت محوری و پیشرفت اقتصادی نیز مدنظر باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به در پیش بودن روز ۱۶ آذر که به نام روز دانشجو نامگذاری شده است اشاره و تصریح کرد: در گذشته دانشجویان را تنها به امور سیاسی و حزبی مشغول می‌کردند، اما این رویه باید تغییر کند و رشد علم و دانش باید برای دانشجویان در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه‌ها باید برای تمام نیاز‌ها و مسائل و مشکلات کشور باید تلاش علمی و فعالی داشته باشند.

امام جمعه یزد اظهار داشت:اگر دانشگاه‌ها بر اساس نیاز روز مردم و کشور فعالیت کند، بخش عمده‌ای از مشکلات همگانی حل و فصل می‌شود و شاهد برخی معضلات نخواهیم بود.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه علم ودانش وارداتی سودی برای مردم و کشور به دنبال نخواهد داشت و حتی به جامعه اسلامی ضرر نیز خواهد زد ابراز داشت:تولید علم و پرورش نسلی همراه با تفکر و تربیت دینی باید جزو رسالت‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اساسی‌ترین وظیفه راهبردی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان و کشور تلاش برای تولید علم و تفکر است

وی ادامه داد: مسئولان با برنامه ریزی جدی و مناسب اقدامات ضروری ولازم را برای تحول در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر یزد با اشاره به روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ آذر ۱۳۵۸ گفت: قانون برنامه‌ای برای سلامت زندگی کردن انسان‌ها و جلوگیری از هرج و مرج و رفع بی‌عدالتی است و اصلی‌ترین قانون، قانونی است که کتاب خدا برای انسان‌ها بیان کرده است.

خطیب این هفته نمازجمعه یزد ادامه داد: همه مردم و مسئولان در هر پست و مقامی باید به رعایت قانون بدون هیچ تفاوتی احترام گذاشته و آن را اجرا کنند.

ایت الله ناصری در پایان تصریح کرد: رعایت قانون نظام اسلامی از جمله رسالت‌ها و وظیفه مهم عمومی است و اگر قانون در کشور اجرا نشود شاهد بروز مشکلات فراوانی در سطح کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما