شناسهٔ خبر: 51167335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه اهرم:

دانشجویان در مسیر مطالبه گفتمان‌های انقلاب اسلامی هستند

«پهلوزاده» گفت: بعد از گذشت ۶۸ سال هنوز دانشجویان در مسیر مطالبه آرمان‌ها و گفتمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «حبیب پهلوزاده» در خطبه‌های این هفته اهرم اظهار داشت: بشر سرگشته از ناملایمات آخرالزمان، بشر حیران گشته از این سم‌ها و مکاتب انحرافی و عرفان‌های کاذب نیازمند به امامی است که او را به آرامش هدایت کند.

امام جمعه اهرم گفت: جوانی که در این دنیای به اصطلاح پست مدرن که به واقع عقب تر از دنیای قرون وسطی و جاهلیت اولی است نیازمند به مبانی و معارفی است که در صراط مستقیم حرکت کن دو این معرفت و آرامش جز با تقوای الهی و بندگی حق تعالی و بجز لنگر انداختن در کرانه امن امامت معصومین به دست نخواهد آمد.

امام جمعه اهرم با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو بیان کرد: برکات وجود و حضور این مجموعه از جوانان کشور در برهه‌های حساس انقلاب، سرنوشت ساز و تعیین کننده بوده است. یکی از این مواقع حساس و اثر گذار تاریخ انقلاب اسلامی مخالفت دانشجویان با ورود نیکسون در ۱۶ آذر سال ۳۲ که برای ارزیابی کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ آمده بود منجر به شهادت سه نفر از دانشجویان شد این روز را گرامی می‌داریم و روز دانشجو را خدمت دانشجویان عزیز تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای ادامه این نگاه و گفتمان باید تلاش کرد و نگاه و گفتمان دانشجو از ابتدای انقلاب تا به امروز بر مدار و محور ضداستکباری و مخالفت با قدرت‌های غربی بوده است خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مبارزات دانشجویان مساله کنسرسیوم نفتی در سال ۳۳ بود که می‌خواستند ملی زدایی کنند؛ اما با مخالفت دانشجویان مواجه شدند و همچنین در ماجرای انقلاب سفید در سال ۴۱ و در ماجرای کاپیتولاسیون در سال ۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸ گوشه‌ای از علمداری دانشجویان پیرو خط امام بود.

پهلو زاده با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت ۶۸ سال هنوز دانشجویان در مسیر مطالبه آرمان‌ها و گفتمان‌های انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: در برهه‌های از تاریخ انقلاب اسلامی عده‌ای از دانشجو به عنوان ابزاری برای پیش برد اهداف حزبی و گروهی استفاده کردند و از آن مطالبه تمام منظومه آرمانی انقلاب فاصله انداختند.

وی بیان کرد: مطالبه آرمان‌های انقلاب در بخش فرهنگی، در بخش اقتصادی، در بخش علمی و حتی بصیرت بخشی سیاسی در همه ابعاد به طور متوازن لازم است انجام شود چرا که مطالبه یک آرمان و فراموش کردن آرمان دیگر از آرمان‌های انقلاب؛ کنار گذاشتن دانشجو از جریان سازی گفتمان‌های انقلاب و متضرر شدن مردم خواهد بود.

امام جمعه اهرم ادامه داد: اگر نبود حرکت علمی و جهاد علمی جوانان این مرز و بوم و اگر نبود میدان دادن امام جامعه به نخبگان جوان؛ در حل مشکلات بزرگ دنیای مدرن از دنیا عقب می‌ماندیم، اما با لبیک دانشجویان و جوانان نخبه به ندای امام جامعه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی الحمدلله در بعضی از علوم در قله و لبه علم و تکنولوژی قرار داریم.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: لازمه تحقق مطالبه گری صحیح و بر معیار انقلاب توسط مجموعه دانشجویان؛ فهم عمیق مبانی و آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب از امامین انقلاب است تا دشمن نتواند با استفاده ابزاری از دانشجویان سو استفاده کند.

پهلو زاده افزود: نگاه و فکر دشمن این است که جوان و دانشجو همتش فقط از هامون تا کارون و از خزر تا خلیج باشد، دشمن نمی‌خواهد دانشجو به فکر خارج از این مرز جغرافیایی ساخته استعمار و استکبار فکر کند، دشمن نمی‌خواهد جوان مؤمن مسلمان با قرآن مأنوس باشد نمی‌خواهد مکتب امام حسین (ع) را سرلوحه کار خودش قرار دهد، اما به کوری چشم صهیونیست، جوانان جبهه مقاومت به امامت نایب امام زمان به زودی بساط اسرائیل را از صفحه روزگار بر خواهند چید.

انتهای پیام/

نظر شما