شناسهٔ خبر: 51167284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

منصوریان: در گل زدن خودمان را زجر می‌دهیم/ بازیکنانم باید در کلاس زبان شرکت کنند

پریسا زنگنه منش

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: در شکل بازی‌مان تولید موقعیت می‌کنیم اما در به ثمر رساندن گل خودمان و هواداران را کمی زجر می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان سرمربی صنعت نفت آبادان جمعه شب در نشست خبری پیش از بازی با پیکان، در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: بازی بسیار سختی داریم. هر بار این جمله را می‌گویم، آن هم به این دلیل که اعتقادم بر این است که تمام بازی‌های لیگ سخت است و فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی داریم.

وی افزود: با تیمی فردا بازی داریم که سال‌هاست، تفکرات سرمربی آن را می‌شناسم. ما در چند بازی گذشته در حسرت سه امتیاز بازی خانگی هستیم. در شکل بازی‌مان تولید موقعیت می‌کنیم اما در به ثمر رساندن گل، خودمان و هواداران را کمی زجر می‌دهیم اما احساسم بر این است که با انرژی که در تیم است و اتفاقات خوبی که در طول هفته رقم خورده است و ارتباط عاطفی بین بازیکنان و نحوه بازی‌شان در چند سه چهار هفته اخیر، فردا بازی خوبی خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: تلاش ما این است که اولین سه امتیاز خانگی را به هواداران هدیه دهیم. بیشتر مواقع مردم از من درباره وضعیت تیم، بازیکنان و مسائل مالی می‌پرسند و آبادان از جمله شهرهایی است که مثل تیم‌های پایتخت بازخواست می‌شود و برای هوادار خیلی مهم است که چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: حتی در فضای مجازی هم می‌بینم از آن طرف دنیا لباس صنعت نفت را به تن می‌کنند و اظهار محبت به تیم دارند. سعی ما نیز این است که تیم را از هر حاشیه‌ای به دور نگه داریم و از مسئولان تاثیرگزار شهر و آن‌هایی که در تزریق منابع مالی به باشگاه تاثیرگزار هستند، خواهش می‌کنم این روزها به ما کمک کنند زیرا این روزها نیاز داریم که دست ما را بگیرند و یک وقت کمک‌ها نوش داروی پس از مرگ سهراب نباشد. هیچ چیزی نتوانسته در همدلی اعضای تیم شکاف ایجاد کند اما نیاز به حمایت داریم. هر کسی می‌تواند یا علی بگوید و به میدان بیاید و البته به این صورت نباشد که ما را وسیله‌ای برای دید و بازدید خود بگذارند و چون مردم خوزستان خیلی به تیم نفت حساس هستند. از این که هر بار به مردم بگویم مشکل مالی داریم، به شخصه خجالت می‌کشم. 

منصوریان با بیان این که دوست داریم در آینده نزدیک مشکل تیم نفت آبادان و دیگر تیم‌های نفتی حل شود، ادامه داد: یکی از دوستان روز گذشته برای بازیکنان صحبت و عنوان کرد که می‌خواهیم مصوبه و قانون قبلی را تغییر دهیم که از دوست دیگری در پالایش نفت پرسیدم این موضوع چه زمانی امکان پذیر است که گفت نزدیک‌ترین زمان ۹ ماه آینده است که با این روش امکان پذیر نیست و ما نیاز داریم که سریعا مبلغی داده شود. من برآورد کردم که ۳۰ درصد مبلغ تیم ما بین ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان است. کل تیم ما از یک مهاجم سطح اول لیگ، خیلی ارزان‌تر است. تمام مجموعه نفت ۴۰ تا ۴۳ میلیارد تومان هزینه دارد. این مبلغ در برابر تیم‌هایی که ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند، خیلی ناچیز است. همین مبلغ ناچیز اگر به موقع برای ما تزریق شود، ما از جایمان بلند می‌شویم.

وی بیان کرد: شب بازی ما با پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که ۱۵ درصد مبلغ قرارداد تیم پرداخت می‌شود که ۱۵ درصد به علاوه انرژی که از آن پول آمد و هواداری که ورزشگاه بود، دیدید که تیم دیگری از پرسپولیس نسبت به بازی با مس رفسنجان بازی کرد. برای تیمی که بهترین گنج فوتبال ایران را دارد، این تزریق چیزی نیست. استنباط من این است که لیاقت فوتبال آبادان یک مصوبه مالی ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیاردی است.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در ادامه نیز گفت: پیکان تیم بسیار سر سختی است و حسینی باتوجه به اینکه قبلا یک مدافع بوده است، خط دفاعی تیمش را خیلی محکم می‌کند، هر چند این روزها در حمله هم خوب هستند. ما هم شرایط خیلی خوبی در تمرین داشته‌ایم و فردا دوباره با پنج بازیکن جدید وارد زمین می‌شویم چون نمی‌گذاریم ترکیب‌مان فرسوده شود و سعی می‌کنیم سرعتی‌ترین ترکیب‌مان را در زمین داشته باشیم. دو سه بازیکن مصدوم‌مان هم برگشته‌اند و خیلی جای امیدواری دارد و ان‌شاءالله روز خوبی را برای هواداران رقم بزنیم.

وی بیان کرد: نازک نی پای مطلق‌زاده آسیب دید اما خوب جوش خورده است و همین که شروع به تمرین کردن داشت، خیلی برای ما خوب بود. اهل شاخه نیز خیلی خوب و فشرده کار می گ‌کند و خدا را شکر فردا بیت سعید، جعفری و ساکی را داریم و نسبت به بازی قبل دست‌مان پرتر است. تنها چیزی که از بازیکنانم برای بازی فردا می‌خواهم این است که اشتباه فردی نکنیم. در آنالیز بازی با استقلال، نزدیک به ۲۸ بار حریف صاحب توپ شد و ما ۲۸ اشتباه داشتیم. نحوه کنترل بازی‌مان خوب است ولی باید اشتباه فردی‌مان را به حداقل برسانیم. در بازی با پیکان باید با تمرکز بالا و بدون اشتباه باشیم و اگر این گونه باشیم می‌توانیم سه امتیاز را در شهرمان بگیریم.

منصوریان عنوان کرد: همچنین حامدی‌فر و خالدی را گروه پزشکی تیم به ما تحویل دادند. خالدی خیلی خوب و حرفه‌ای زندگی می‌کند و امروز نیز پس از مصدومیت جزیی که داشت با تیم تمرین کرد. حامدی‌فر هم در تمرین عمومی بود و اگر صلاح باشد، فردا با توجه به نوع ترکیب‌مان، با حامدی‌فر شروع می‌کنیم، در غیر این صورت در نیمه دوم به عنوان بنزین سبز وارد زمین می شود.  

وی افزود: بوعذار هم در حال آماده شدن است. او دومین خرید من بود و خیلی روی او حساسیت دارم و فکر می‌کنم تا پیش از بازی‌مان در جام حذفی او ر ا به فرم ایده‌آل برسانیم. قابلیت بوعذار از استاندارد فوتبال ما بالاتر است و باید خودش نیز باید قبول کند که یک بازیکن بزرگ بوده است. او احتیاج به کمک و تلنگر دارد تا برگردد.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: بعد از بازی با استقلال با تیم امیدمان بازی داشتیم که من چهار بازیکن از جوانان‌مان را بازی دادم. باید روی زندگی شخصی ۱۵ بازیکن از امید و جوانان‌مان ریز شویم و این نفرات خیلی امیدوارم کردند. دلم می‌سوزد که کم پول اما پرستاره‌ایم و تیم‌های دیگر پر پول ولی کم ستاره‌اند. چهار بازیکن ۱۷ ساله از تیم جوانان باشگاه را نیز مدنظر داریم که به هواداران قول می‌دهم، نفرات آینده داری هستند اما نیاز به وقت داریم و باید از آن‌ها مراقبت کنیم. از بعد از بازی با سپاهان هم تمام بازیکنان زیر ۲۵ سال‌مان به اجبار باید هفته‌ای دو جلسه در کلاس زبان انگلیسی شرکت کنند و اگر شرکت نکنند، اجازه تمرین ندارند. ۱۶ تا ۱۷ بازیکن‌مان این آمادگی را دارند که لژیونر شوند. معلم زبان هم پیدا شد و ریکانی گفته ما هم به کلاس می‌آییم. پس اگر کسی از کلاس زبان فرار کند، نمی‌تواند با ما تمرین کند.

وی عنوان کرد: اصلا برای من مهم نیست که کدام بازیکن گل می‌زند و برای من نتیجه مهم است و این که برنده باشم. معمولا تیم‌هایی که خط حمله شان گل می‌زند این امیدواری را به هواداران خود می‌دهند که صبر کنید تا دقیقه ۹۵ گل می‌زنیم. ما هنوز در خط حمله موفق نیستیم و به دنبال مهاجمی هستم که گل بزند و در ترکیب ثابت‌مان شکل بگیرد. این که همای سعادت روی سر کدام بازیکن بنشیند به خودش و تلاش خودش ربط دارد.

منصوریان بیان کرد: استنباط ما در کادرفنی این است که از دقیقه ۷۵ به بعد، شرایط روحی روانی تیم ما بهتر می‌شود. امروز ۱۵ دقیقه پایانی بازی استقلال را مرور کردیم که بابت استفاده نکردن از موقعیت‌ها افسوس خوردیم. در خط حمله حتما باید تغییرات ایجاد کنیم و فردا با یک خط حمله کاملا جدید وارد زمین می‌شویم.

وی گفت: شروین بزرگ بیش از یک سال و اندی در فولاد به اندازه کافی بازی نکرد. اعتقاد قلبی من این است که او خیلی به ما کمک می‌کند. در بدترین زمان ممکن به تیم ما اضافه شد و از جنس بازی او مقابل نساجی خیلی باید استفاده کنیم. او فعلا مصدوم است و هوادار باید صبر کند.

انتهای پیام

نظر شما