شناسهٔ خبر: 51167281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پیش، خطبه‌های نماز جمعه؛

مجلسی: مسئولان اقدامات لازم را برای سرزندگی مناطق گردشگری گیلان انجام دهند

دبیر جامعه اسلامی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان گفت: استان گیلان از لحاظ گردشگری دارای ظرفیت بسیار خوبی است لکن مدیران شهری باید توجه به درآمد پایدار شهری نیز داشته و سریعا اقدامات لازم را در جهت سرزندگی مناطق گردشگری انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، آروین مجلسی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان انزلی با اشاره به وقایع روز دانشجو که نشان از روحیه استکبارستیزی و نقش موثر دانشجویان در طول تاریخ دارد، گفت: در برهه حساس کنونی و در گام دوم انقلاب نقش دانشجویان و جوانان در توسعه و پیشرفت کشور بسیار مهم است. با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، خوشحال هستیم دولتی مردمی و به معنای واقعی کلمه شاهد تحقق دولت جوان حزب اللهی هستیم. تحولات اخیر نیز بدلیل اعتماد شما مردم عزیز به دولت و حضورتان پای صندوق‌های رای و انتخاب گزینه اصلح برای مسند ریاست جمهوری است.

وی افزود: روی کار آمدن دولت آیت الله دکتر رییسی امیدی را در دل‌های مردم و جوانان ایجاد کرد، مدیریت دولت در زمینه کرونا و واکسیناسیون، حفظ عزت ملی، تفاهم نامه‌ها و تعامل با کشور‌های همسایه در حوزه دیپلماسی از موفقیت‌های این دولت بود. حال به بیان مشکلات و ارایه راهکار‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاست خارجه و روابط بین الملل و مطالبات مردم از مسئولین استانی و شهری می‌پردازم.

مجلسی با اشاره به مسائل حوزه اقتصادی تصریح کرد: بر اساس داده‌های آماری یک میلیون و ۱۲ هزار و ۲۲۷ نفر از فارغ‌التحصیلان کشور بیکار هستند و در واقع ۴۰.۶ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دربر می‌گیرند. قیمت بالای مسکن، خودرو و لوازم خانگی از معضلات اصلی خانواده‌ها و علی الخصوص جوانان است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان گفت: آگاه هستیم که همه این‌ها میراث کم کاری‌های دولت قبلی بوده و عدم توجه به تولید داخلی و معطل کردن ظرفیت‌های کشورمنجر به ایجاد چنین وضعی شده است. مردم عزیز و مسئولین محترم، به یاد داشته باشید که همین جوانان در دهه ۸۰ و ۹۰ توانستند کشور عزیزمان را در صنعت هسته ای، نانو و هوا و فضا به رتبه‌های نخست در جهان برسانند و همه این‌ها بدلیل باور به شعار ما میتوانیم و اعتماد به جوانان بوده است. این‌ها از دستاورد‌های جمهوری اسلامی بوده است که متاسفانه در دولت قبل کمتر به آن توجه شد.

وی تصریح کرد: یقین داریم این دولت توصیه‌های مقام معظم رهبری را مبنی بر بکارگیری جوانان در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد رهبر معظم انقلاب فرمودند ما بدنبال تحول در تمام زمینه‌ها هستیم، لازمه تحول دو چیز است: اول نیروی جوان بدلیل اینکه پر انرژی است و دوم ایمان و تقوا.

مجلسی در باره مسائل حوزه فرهنگ هم گفت: در حوزه فرهنگ به شدت عقب هستیم. جنگ نرم و هزینه‌های بسیاری که دشمنان در این زمینه در طول این سال‌ها انجام دادند متاسفانه منجر به این شد که فرهنگ فاسد غرب را که در خود غرب شکست خورده است در ایران اسلامی شاهد باشیم. باید سنگر امر به معروف و نهی از منکر احیا گردد و سازمان‌های مربوطه و همه ما باید در این زمینه جهادی کار کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین وجه تمایز جمهوری اسلامی، اسلام، ائمه اطهار و شهیدان است. شاهد بودیم با این همه از هجمه‌های فرهنگی جوانانی مثل حججی‌ها در دفاع از حرم اهل بیت می‌روند و این‌ها افتخارات جمهوری اسلامی است. باید مکتب ایثار و شهادت، حضور پررنگ در مساجد و ترویج سیره اهل بیت به خصوص در بین جوانان قوی‌تر گردد. از خدای متعال میخواهیم به برکت خون شهیدان دشمنان را نابود و همگی ما را در صراط مستقیم ثابت قدم نگهدارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در باب مسائل حوزه سیاسی و روابط بین الملل هم اظهار داشت: در حوزه مسائل سیاسی و روابط بین الملل اولا تشکر میکنیم از تیم مذاکره کننده که فریب خنده‌های طرف مقابل را نخورد و عزت ملی را حفظ کرد. دوما گسترش روابط با همسایگان نیز از مسائل خوبی بود که دولت سیزدهمین آن را انجام داد. شیطنت‌هایی از سوی برخی از رسانه‌های اصلاح طلب انجام شد که گفتند فرد مذاکره کننده مستقیم به خانم‌ها نگاه نمی‌کند و در جلسات کاری آن‌ها را خواهر صدا میزند.

وی ادامه داد: در پاسخ به رسانه‌های اصلاح طلب و سران آن‌ها عرض می‌کنم، اولا این موضوع نشان از ایمان و تقوای تیم مذاکره کننده است.

ثانیا در دولت‌های مختلف خصوصا دولت دوازدهم شاهد دیپلماسی التماسی شما بودیم و دیدیم که چگونه در مقابل خنده‌های آمریکایی‌ها کشور را فروختید و در راکتور سیمان ریختید و خون شهیدان را پایمال کردید و در آخر هم آمدید درباره مرد میدان حرف‌هایی زدید که موجب تاسف همگان گردید. ثالثا مطالبه ما محاکمه خائنین به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. از دولت محترم و وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده نیز میخواهیم اول از همه عزت را حفظ و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در بحث مسایل شهری و انتصابات دولت سیزدهم هم ادامه داد: اولا استان گیلان از لحاظ گردشگری دارای ظرفیت بسیار خوبی است. در طی سال‌های اخیر خصوصا بعد از آمدن بیماری منحوس کرونا بسیاری از جاذبه‌های گردشگری به فراموشی سپرده شد، لکن مدیران شهری باید توجه به درآمد پایدار شهری نیز داشته و سریعا اقدامات لازم را در جهت سرزندگی مناطق گردشگری انجام دهند. مشکلات تالاب انزلی نیز باید در دستور کار قرار گرفته و حل شود.

وی گفت: اما در بحث مدیران در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی و کشوری کماکان شاهد این هستیم که مدیران اصلاحاتی در امور هستند. انتظار ما از دولت سیزدهم و وزیران این است که این مدیران را برای همیشه کنار بگذارند. چرا که ضربه‌هایی که ما از این جریان در فتنه سال ۸۸ و فتنه‌های اخیر خوردیم، هزینه‌های بسیاری را برای نظام ایجاد کرد. خط قرمز ما رهبری معظم انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی می‌باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان تصریح کرد: مگر می‌شود افرادی حقوق جمهوری اسلامی را بگیرند از سوی دیگر برای جمهوری اسلامی هزینه تراشی کنند. لکن دولت محترم به این موضوع باید اهتمام ویژه‌ای بورزد. در سخنان پایانی خطاب به مردم عزیز و همه مسئولین عرض میکنم، به مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد واقف هستیم و میدانیم که همه مشکلات حل شدنی است و امیدواریم، زیرا این امر وعده صادق است و رهبری معزز فرمودند که به زودی از همه مشکلات عبور می‌کنیم به شرطی که جهادی و انقلابی کار کنیم.

وی ادامه داد: به مسئولین می‌گویم جمهوری اسلامی هم برای بیرون کردن رژیم زورگو و دیکتاتور وابسته به غرب شهدای بسیاری داد، هم در ۸ سال دفاع مقدس، هم در دفاع از حرم اهل بیت و امنیت کشور و هم در بحث کرونا و شهدای سلامت. بدانید چقدر خون ریخته شد که این نظام مقدس پا برجا و مستحکم بماند. لکن امروز شهدا و امام شهدا نظاره گر خدمت ما به مردم هستند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در پایان گفت: انقلاب ما برآمده از همین مردم بود و هست، در جهت تامین رفاه و آسایششان کم نگذارید و جهادی و مخلصانه کار کنید. ز خدای متعال میخواهیم دشمنان را نابود، رهبر عظیم الشان را حفظ نماید تا ان شاالله رهبری معظم این پرچم مبارک را دست حضرت بقیه الاعظم ارواحنا له الفدا بدهد.

نظر شما