شناسهٔ خبر: 51167262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقشه رنگ‌بندی کرونایی گیلان تغییر کرد

رشت - ایرنا - بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز جمعه اعلام شد شمار شهرستان‌های آبی استان گیلان کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک شمار شهرستان های آبی استان گیلان نسبت به ارزیابی هفته گذشته از ۱۴ شهرستان به عدد ١٣ کاهش یافت و به این ترتیب رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر آبی هستند.

شهرستان های لاهیجان و تالش که پیش از این آبی بودند در ارزیابی جدید نرم افزار ماسک در نقشه کرونایی استان گیلان زرد شدند و علاوه بر این آستارا و رودبار هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

لازم به ذکر است که شهرستان رضوانشهر هفته گذشته در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت اما در نقشه جدید کرونایی گیلان آبی شد و به این ترتیب ١٣ شهرستان در این استان آبی و ۴ شهرستان زرد است.

هم اکنون ٢٢٧ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده که ۵۴ نقر بدحال هستند.

ویروس کرونا که از اوایل تیرماه در موج پنجم نسبت به خیزهای دیگر مبتلایان بیشتری را راهی بیمارستان کرد بعد از ۲ ماه جدال از اوایل شهریور ماه تاکنون در گیلان روند کاهشی را طی می کند اما هنوز به آخرین آمار موج چهارم یعنی زیر ٢٠٠ نفر نرسیده است.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

نظر شما