شناسهٔ خبر: 51167218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام حیدری دار فانی را وداع گفت + زندگینامه

کردستان - حجت الاسلام حیدری از رزمندگان خستگی ناپذیر کردستان روز پنج شنبه دار فانی را وداع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، روح مطهر رزمنده خستگی ناپذیر کردستان، اب الشهيد، مرحوم حجت الاسلام نورالدين حيدري (پنج‌شنبه یازدهم آذرماه) به حق پیوست.

وی نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان و مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه در دوران دفاع مقدس، بود.

این روحانی انقلابی همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، ریاست بنیاد مسکن، مسؤولیت دادستانی سپاه کردستان، مسئول پذیرش سپاه و شورای نگهبان را نیز بر عهده داشته است.

او در سال ۱۳۱۷ در زنجان به دنیا آمد. حجت‌الاسلام حیدری از گذراندن سطوح درسی به‌ عنوان طلبه وارد حوزه علمیه زنجان شد و سپس برای ادامه تحصیل به قم عزیمت کرد. او در سال ۱۳۵۹ پس از مراجعت به دفتر تبلیغات به درخواست آیت‌الله مدنی برای ماه مبارک رمضان به همراه طلاب دیگر به همدان رفت و پس از بازگشت از دوره در هفتم مهر ماه سال۱۳۵۹ به سمت باختران (سابق) عزیمت کرد و سال‌ها در آنجا به‌ عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه خدمت کرد. او همچنین پدر شهید احمد حیدری است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده است.

پیش از این کتاب «فرزند کردستان» درباره زندگی‌نامه حجت‌الاسلام حیدری به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی به قلم محمدعلی صدرشیرازی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما