شناسهٔ خبر: 51167135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خطیب جمعه دزفول:

دولت سیزدهم سفره مردم را مشروط به مذاکره نکرده است

امام جمعه دزفول مذاکرات کنونی با غرب را با دوره‌های قبل متفاوت خواند و گفت: دولت سیزدهم اقتصاد وسفره مردم را مشروط به مذاکره و برجام نکرده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین عبدالهی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با اشاره به آغاز دور هفتم مذاکرات وین بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای مانند یک سکه ۲ رو است که یک رو مربوط به ما و دیگری مربوط به غرب است.

وی شفافیت ایران در مذاکرات را یادآور شد و افزود: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده که آژانس بارها این موضوع را تایید کرده است.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به نامردی‌ها و اعمال فشار و تحریم از سوی طرف مقابل در مذاکرات اظهارداشت: به قول اوباما اگر دستشان برسد پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را هم باز می‌کنند.

وی افزود: دولت‌های یازدهم و دوازدهم مذاکرات را آغاز و اعلام کردند راه حل همه مشکلات و سروسامان گرفتن کشور به ویژه در حوزه اقتصاد مذاکره است ولی ترامپ به برجام لگد زد.

امام جمعه موقت دزفول گفت: کسانی که می‌گفتند زبان دنیا را می‌دانیم و منتقدان را کاسبان تحریم می‌خواندند، با این ننگ مواجه شدند و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کردند.

وی ادامه داد: مذاکرات کنونی با دوره‌های گذشته متفاوت است چون دولت سیزدهم در بدو شروع به کار به اروپا و آمریکا فهماند که اهل مذاکره است ولی برجام اولویت کشور نیست.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به اینکه دولت اقتصاد و سفره مردم را مشروط به برجام نکرده و نمی‌کند، اظهارداشت: دولت رییسی این مذاکرات را مذاکرات هسته‌ای نمی‌داند و برای برداشتن تحریم‌ها به وین آمده تا درصورت تحقق این هدف به برجام برگردد.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به اینکه تحریم‌ها را در داخل و خارج دور می‌زنیم، بیان کرد: در حالی تیم مذاکره کننده ما در حال مذاکره است که دولت یک موفقیت بزرگ نظیر عضویت در پیمان شانگهای کسب کرده است.

وی این عضویت را در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها دانست و افزود: ایران با تمام محدودیت‌ها در تولید و واردات واکسن، مهار کرونا و کاهش تلفات موفقیت چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: دشمن متوجه موفقیت‌های ایران از جمله مهار کرونا، گشایش‌های ارزی، افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت و سه برابری ورود منابع ارزی شده است.

وی با بیان اینکه هزینه دور زدن تحریم‌ها به شدت کاهش یافته است، افزود: بعد از هشت سال دیپلماسی انرژی با قرارداد گازی با ترکمنستان تقویت شد.

مسوولان برنامه‌های خود را برای مقابله با خشکسالی بیان کنند

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مشکل کم آبی گفت: استاندار چهارمحال بختیاری اخیرا در کنفرانسی جملات خیلی مهمی نظیر خشک شدن ۵۷ درصد از چشمه‌ها، پایین رفتن ۲۴ متری سفره‌های زیرزمینی و آبرسانی نقاط زیادی از این استان آبخیز با تانکر بیان کرد.

وی با اشاره به وجود ۷۵۰ هزار حلقه چاه در کشور افزود: تعداد چاه‌های کشور ۱۵ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته که دزفول ما هم از این موضوع مستثنی نیست.

حجت الاسلام عبدالهی از مسوولان برای حضور در نماز جمعه و استفاده از این تریبون برای بیان برنامه‌های خود جهت مقابله با خشکسالی دعوت کرد.

سند ۲۰۳۰ نوعی تروریسم فکری است

امام جمعه موقت دزفول با تحلیل سند ۲۰۳۰ گفت: این سند بدون توجه به فرهنگ و تمدن کشورها برای کل دنیا نوشته شده و از ملت‌ها می‌خواهند آن را بدون تحقیق و پرسش امضا کنند.

وی این سند را نوعی تروریسم فکری و تفرعن مدرن خواند و افزود: غرب می‌خواهد مانند آنها فکر و عمل کنیم که این موضوع را از طریق اینترنت و ماهواره دنبال می‌کند.

حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: ایران یک کشور خانواده محور است که زن در کانون آن قرار دارد لذا دشمن برای ضربه زدن به ما زنان را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: دشمن تلاش دارد ما را نسبت به تمدن و تاریخمان سست کند از این رو صدا و سیما باید تولید برنامه هویت محور را در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه موقت دزفول با قدردانی از شورا و شهرداری بابت افزایش ساعت پارک خانواده تا ساعت ۱۱ صبح برای بانوان اظهارداشت: قرار است در پارک فلاحت و بعثت هم زمانی برای استفاده بانوان در نظر گیرند.

وی در پایان علاوه بر تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، یاد و خاطره شهید اثنی عشری شهید شاخص کشوری دزفول را گرامی داشت.

نظر شما