شناسهٔ خبر: 51167132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان/ سهم مسجدسلیمان ۴۷ کیلومتر است

بهرامی نیا گفت: پروژه آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: پروژه آسفالت گردنه‌های جریک در محور مسجدسلیمان –ایذه به طول ۶.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان قرار بود طی ۶ ماه اجرایی شود.

او افزود: برای اجرای این پروژه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مسیر شکافی صورت گرفت و پس از آن طی ۴ ماه و بدون پرداخت اعتبار به پیمانکار زیرسازی و آماده سازی ۵ دستگاه ابنیه فنی به صورت آبنمای از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان انجام شد، در حالی که مدت قرارداد اجرای پروژه ۶ ماهه بود.

بهرامی نیا بیان داشت: اهمیت این پروژه در این است که راه ۱۵۰ کیلومتری به حدود به ۸۵ کیلومتر می‌رسد و حدود ۷۰ روستا از اجرای آن بهره مند می‌شوند که اجرای آن خواسته برحق مردم بود، زیرا طی ۴۲ سال مردم منطقه تنها از یک مسیر تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان اینکه کوتاه کردن مسیر‌ها دسترسی‌ها را کوتاه کرده و در موضوعات زیست محیطی، مباحث ایمنی و ارتقاء ایمنی تاثیرگذار است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢٣ کیلومتر راه آسفالته در شهرستان مسجدسلیمان اجرایی شده و قرارداد اجرای ٢۴ کیلومتر پروژه آسفالت در این شهرستان به امضا رسیده است.

این مقام مسئول شاخص بهره‌مندی شهرستان مسجدسلیمان از راه آسفالته را ۳۵ عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که میانگین این شاخص در استان ۶۴ بوده و این شاخص در شهرستان‌های لالی ٢٩، اندیکا ۴٢ و هفتکل ۶٢ به ثبت رسیده است.

بهرامی نیا بیان کرد: امسال به منظور نزدیک کردن شاخص راه‌های آسفالته به میانگین استانی، برنامه ریزی انجام دادیم و طبق این برنامه ریزی ۱۱ درصد معادل ۴٧ کیلومتر از ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی که مقرر شده تا پایان سال در استان اجرایی شود، سهم شهرستان مسجدسلیمان است و این نشان می‌دهد که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در مناطقی که شاخص آسفالت راه روستایی در آن‌ها پایین است، توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد.

او گفت: با حمایت‌های استاندار خوزستان و پیگیری‌های صورت گرفته از مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان، در صورت تخصیص اعتبار ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی خوزستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت خواهند شد و امیدوار هستیم باقیمانده راه‌های روستایی در مسجدسلیمان برنامه ریزی در سال آینده با پشتیبانی استاندار و مسئولان شهرستان در پروژه‌های تعریف شده برای آسفالت قرار گیرند.

انتهای پیام/گ

نظر شما