شناسهٔ خبر: 51167056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه شهرستان پاوه:

خطبه های ائمه جمعه حول محور بشارت و تشویق مردم باشد

کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: در عصر حاضر شاهد حضور فضای مجازی در امر اطلاع رسانی هستیم لذا ضروری است که خطبه های ائمه جمعه حول محور بشارت و تشویق مردم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پاوه اظهار داشت: ثواب عباداتی همانند نماز و اعتکاف تنها نصیب خود فرد می شود ولی خدمت به مردم جنبه عمومی دارد.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در هفته جهانی معلولین قرار داریم و براساس آموزه های دینی و نیز اخلاق انسانی باید در برابر این عزیزان احساس تکلیف کنیم ونباید اجازه دهیم که مشکلات ونیازهای آنان روی زمین بماند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بسیاری از معلولین با وجود مشکلات جسمی و... که دارند از مدارج تحصیلی بالایی برخوردارند که لازم است دولت توجه بیشتری به آنان داشته باشد.

ماموستا قادری در ادامه با اشاره به اقدام اخیر خانواده نودشه ای در عفو قاتل فرزند خود، بیان داشت: خوشبختانه شاهد «خون صلح» که از سنت های برجسته رسول اکرم (ص) است در بین مردم اهل سنت هستیم که این بسیار ارزشمند است.

امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: سنت عفو و گذشت و بخشش هنوز در منطقه اورامانات زنده است با این وجود ضرورت دارد روحانیون در مراسم های خون صلح، سنت های پیامبر(ص) و دین را حفظ کنند و به هر قیمتی آن را لکه دار نکنند.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: در عصر حاضر شاهد حضور فضای مجازی در امر اطلاع رسانی هستیم لذا ضروری است که خطبه های ائمه جمعه حول محور بشارت و تشویق مردم باشد.

ماموستا قادری تاکید کرد: هر انسانی در زندگی خود دچار گناه می شود با این وجود با توجه به بخشنده بودن خداوند متعال نباید هرگز از لطف پروردگار مایوس شویم و باید بدانیم که همواره در توبه و استغفار بر روی همه ما باز است.

امام جمعه پاوه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه دروغگویی که یکی از صفات مذموم و گناهان کبیره است، به نوعی در جامعه به عینه دیده می شود، لذا شایسته است که اجازه ندهیم که این صفت بد و غیراسلامی زندگی ما را به سمت نابودی بکشاند./1400/پ210/

نظر شما