شناسهٔ خبر: 51167010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۷ کیلومتر جاده خراسان شمالی برف روبی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بارش برف که از صبح امروز--جمعه- در محورهای استان آغاز شده، راهداران را به جاده ها کشاند و تاکنون ۱۲۷ کیلومتر از راه های استان برف روبی شده است.

صاحب‌خبر -

جعفرشهامت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز ۷۲ کیلومتر از جاده گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین و ۵۵ کیلومتر در مسیر جاجرم به شوقان برف روبی شده است.

وی افزود: امروز برای ارتقای امینی ترددها در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه ۳۰ تن نمک و در محور ناوه ۲۰ تن نمک پاشیده شده است، همچنین در گردنه اسدلی در مسیر اسفراین - بجنورد هم ۷۵ تن شن و نمک پاشی و در مسیر جاجرم به شوقان هم ۲۷ تن شن و نمک پاشی صورت گرفته است.

شهامت افزود: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر برودت هوا و بارش برف، راهداران استان برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به برودت هوا از مردم انتظار می رود در یکی دو روز آتی از سفرهای غیرضرور بویژه در جاده های کوهستانی خودداری کنند.

مه گرفتگی در گردنه های استان

رییس پلیس راه خراسان شمالی هم گفت: اکنون مه غلیظ در گردنه های استان، تردد خودروها را کند کرده است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار داشت: رانندگان عبوری از گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین با مه غلیظ روبه رو هستند که سبب کاهش دید افقی شده است.

وی افزود: اکنون بارش باران در محورهای مختلف استان گزارش شده است که سبب لغزندگی سطح جاده ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم انتظار می رود در یکی دو روز آتی از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت مسافرت از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس راه خراسان شمالی افزود: اکنون تردد در جاده های استان در حال انجام است. 

به گزارش ایرنا هواشناسی خراسان شمالی تا روز یکشنبه هفته آتی کاهش محسوس دمای هوا و بارندگی پیش بینی کرده است. 

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند. 

نظر شما