شناسهٔ خبر: 51166974 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

شیوع نگران کننده اوتیسم در بین کودکان

ناصر پورقدیمی منبع: consumer.healthday  

اختلال اوتیسم یا در خودماندگی، یکی از موارد رایج در کودکان و به طور خاص پسران است که باعث بروز مشکل در ایجاد ارتباط این افراد با محیط پیرامونی و اطرافیانشان می شود. بررسی ها نشان می دهد این اختلال در سال های اخیر رشد زیادی داشته است.

صاحب‌خبر -

اختلال اوتیسم یا در خودماندگی، یکی از موارد رایج در کودکان و به طور خاص پسران است که باعث بروز مشکل در ایجاد ارتباط این افراد با محیط پیرامونی و اطرافیانشان می شود. بررسی ها نشان می دهد این اختلال در سال های اخیر رشد زیادی داشته است.

به گزارش سیناپرس، بررسی های محققان نشان می دهد که شیوع اختلالات طیف اوتیسم در میان کودکان هشت ساله در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲/۳ درصد افزایش داشته که به اعتقاد پژوهشگران این افزایش از پیشرفت های قابل توجه در شناسایی زودهنگام این بیماری نشات می گیرد. 

اعضای یک تیم پژوهشی به سرپرستی دکتر متیو جی. منر (Matthew J. Maenner)، شیوع و ویژگی های اختلالات طیف اوتیسم (ASD) را در میان کودکان هشت ساله در سال ۲۰۱۸ که در ۱۱ سایت شبکه نظارت بر اختلالات اوتیسم و ناتوانی های رشدی (ADDM) آمریکا زندگی می کردند، مورد بررسی قرار دادند.

گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری و مرگ و میر آمریکا نشان می دهد، در سال ۲۰۱۸، شیوع کلی اختلالات طیف اوتیسم  در میان کودکان هشت ساله ۲/۳ درصد افزایش داشته که مشخص می کند در شناسایی زودهنگام این بیماری، پیشرفت هایی حاصل شده است.

بررسی ها مشخص کرد، شیوع کلی اختلالات طیف اوتیسم به ازای هر هزار کودک هشت ساله در سال ۲۰۱۸،  بیست و سه نفر یعنی یک نفر از هر چهل و چهار نفر بود. در ضمن پزوهشگران طی مطالعات خود دریافتند، شیوع این بیماری در بین پسران ۴/۲ درصد بیشتر از دختران است. 

به گزارش سیناپرس، پژوهش ها حاکی از این حقیقت است که در همین سال شیوع اختلالات طیف اوتیسم در بین کودکان چهار ساله نیز افزایش یافته به طوری که ۱۷ نفر در هر هزار نفر به این اختلالات مبتلا شدند که می توان گفت برای هر یک نفر از هر ۵۹ نفر، این بیماری تشخیص داده شد. شیوع این اختلالات در بین پسران با اختلاف ۳/۴ درصد از دختران بیشتر بوده است.

علاوه بر این، بررسی ها نشان می دهد خطر ابتلا به اختلالات طیف اوتیسم در میان کودکان متولد شده سال ۲۰۱۴ میلادی در مقایسه با متولدین سال ۲۰۱۰ میلادی بیشتر بوده است. محققان این افزایش را نشان دهنده پیشرفت های قابل توجه در شناسایی اولیه اختلالات طیف اوتیسم می دانند. 

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: consumer.healthday
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما