شناسهٔ خبر: 51166949 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رحلت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رحلت عالم مجاهد آیت‌الله سیدرضی شیرازی، فیلسوف، فقیه اندیشمند و استاد مبرز حوزه علمیه تهران را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، در پیام تسلیت سعیدرضا عاملی به مناسبت ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی آمده است: ارتحال عالم فرزانه مرحوم آیت الله سید رضی شیرازی از نوادگان مرحوم میرزای شیرازی رضوان الله موجب تأسف و تأثر شد چون ایشان چهره ای ماندگار در سپهر علوم دینی ایران بود.

وی اظهار داشت: سال‌ها تدبر و تدریس در علوم معقول و منقول و پرورش و تربیت طلاب و شاگردان برجسته در حوزه های علمیه، ایشان را چهره ای ماندگار در سپهر علوم دینی ایران قرار داد. مردم داری و روحیه بی تکلف ایشان در برآوردن حاجات مؤمنین و حضور مستمر در مسجد شفای یوسف آباد جنبه دیگری از این شخصیت عالم و فیلسوف اسلامی است.

عاملی در ادامه نوشت: اینجانب این مصیبت را به حوزه‌ علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، مجتهد، فقیه و فیلسوف و از نوادگان میرزای شیرازی و استاد مبرز حوزه علمیه تهران در ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

پیکر آیت‌الله سیدرضی شیرازی مجتهد، فقیه و فیلسوف معاصر با حضور اقشار مردمی و دوستداران علما امروز جمعه از مقابل مسجد شفا در تهران تشییع شد و عصر امروز نیز در قم و از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و سپس قرار است جهت دفن در مقبره میرزای شیرازی در جوار مرقد منور مولا امیرالمومنین(ع) رهسپار نجف اشرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما