شناسهٔ خبر: 51165843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تصویر منفی که رسانه‌های غربی از مذاکرات مخابره می‌کنند

فارس

در حالی که تیم مذاکره کننده ایرانی آنگونه که وزیر امور خارجه امروز به بورل گفت با اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی در مذاکرات وین حضور دارد، برخی رسانه های غربی به دنبال القای فضای منفی از این مذاکرات به مخاطبان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، چهارشنبه شب تیم مذاکره کننده ایرانی در وین ۲ سند شامل رفع تحریمها و مسائل هسته ای به طرف های مقابل ارائه کرد و در حالی که علی باقری معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات مذاکره‌ کننده ایران در گفت‌وگوی وین در مصاحبه با یک شبکه لبنانی اظهار داشت که ایران انتظار دارد دیگر طرف‌ها پاسخ حقوقی و ادله منطقی خود را به پیشنهادهای طرف ایرانی ارائه کنند، یکسری رسانه ها و خبرنگاران غربی در گزارشهایی آن هم به نقل از منابع آگاه، اخباری را از پاسخ منفی طرفهای مقابل به این دو سند و پیشنهادات ایزان منتشر می کنند و درصدد القای فضای منفی از مذاکرات به مخاطبان هستند.

ببینید:

فیلم/ آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

انتشار اخبار منفی از سوی این خبرنگاران که قصد و نیتشان کاملا مشخص و به دنبال شکست مذاکرات هستند، در حالی صورت می گیرد که ایران در این دور از مذاکرات با تیمی که در وین مستقر کرد، نشان داد به دنبال مذاکراتی جدی و حصول توافقی خوب در جهت احقاق حقوق مردم ایران و رفع تحریمهای غیرقانونی و یکجانبه است. 

در همین راستا نیز علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ارائه ۲ سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: در وین هستیم که گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز امروز در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هیأت ایرانی با حسن نیت ، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد. در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم‌های ناقض برجام هدف مشارکت ماست. 

نظر شما