شناسهٔ خبر: 51165115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی:

کتاب مهمترین مولفه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام موسوی گفت: کتاب مهمترین مولفه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام حسینی، رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کتابخانه وزیری یزد گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه را برای دغدغه‌مندان دینی و فرهنگی ترسیم کرده‌اند که در آن کلید واژه‌هایی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، خردورزی، معنویت و اخلاق اشاره کرده‌اند که این‌ها برای ما راهی است.

وی افزود: تحقق این بیانیه در حوزه فرهنگی است که در دایره خصوصی تر نیز کتاب به عنوان مولفه‌ای ویژه است که از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات فرهنگی را حل کند.

رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: بسیاری از معضلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از کتاب است ولی در مقابل آن ظرفیتی که به لطف امام رضا(ع) و در پرتو نظام مقدس اسلامی‌بوجود آمده است نشان از توجه ویژه به امر کتاب و کتابخوانی و جایگاه‌های معتبر علمی‌و فرهنگ دینی است.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: تعداد 160 هزار نسخه خطی و سنگی، بیش از 24 میلیون سند ارزشمند، 140 میلیون منبع اطلاعاتی  به عنوان ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که نشان‌های آن را در متن جامعه شاهد هستیم.

وی گفت: امروز با برنامه‌ریزی جامع و صحیح می‌توانیم بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان غایت قرار دهیم.

رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: مسئولیت جدید آستان قدس رضوی اولویت خود را در کار فرهنگی قرار داده‌اند و توجه ویژه‌ای به امر کتاب و کتابخوانی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: مرجعیت علمی‌آستان قدس رضوی کار دور از دسترسی نیست که با حرکت خوب آقای ملک ثابت و در ادامه حجت‌الاسلام سالاری قابل دست یافتنی است که این کتابخانه وزیری می‌تواند در مدت زمان 3 تا 5 ساله به مرکز علمی‌مبادلات منطقه ای تبدیل شود.

وی افزود: کتابخانه وزیری یزد به عنوان پنجمین کتابخانه معتبر ایران با بیش از 6 هزار نسخه خطی جایگاه علمی‌و معنوی بسیار والایی دارد.

رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: در دوره جدید تلاش می‌کنیم که این کتابخانه به پایگاه استنادی و علمی‌در منطقه تبدیل شود.

 

پایان پیام/449

نظر شما